Το σημερινό doodle της Google είναι αφιερωμένο στη σημαντικότερη υψίφωνο όλων των εποχών, τη Μαρία Κάλλας, με αφορμή την 90ή επέτειο από τη γέννησή της.
Η Μαρία Κάλλας (Μαρία Άννα Σοφία Καικιλία Καλογεροπούλου) γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 2 Δεκεμβρίου 1923 και πέθανε στο Παρίσι στις 16 Σεπτεμβρίου 1977. Η Κάλλας υπήρξε η πλέον γνωστή ντίβα της όπερας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η φωνή της αναγνωρίζεται αμέσως ακόμα και αν δεν ανήκεις στους φανατικούς ακροατές της όπερας. Οι άριες της Μαρία Κάλλας έχουν διευκολύνει αφάνταστα τους σκηνοθέτες και τους μουσικούς επιμελητές ταινιών όταν ήθελαν μέσα από την μουσική υπόκρουση να κορυφώσουν τη δραματικότητα μιας σκηνής.

Με αφορμή τη σημερινή επέτειο, σας παρουσιάζουμε μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές ταινίες και σκηνές του κινηματογράφου που «ντύθηκαν» μουσικά με την αξεπέραστη φωνή της Κάλλας.

M Butterfly (1993)

O Γάλλος διπλωμάτης Rene Gallimard (Jeremy Irons) που ζει στο Πεκίνο στη δεκαετία του ’60, ερωτεύεται παράφορα την ερμηνεύτρια της όπερας Song Liling (John Lone), που τον κατασκοπεύει για λογαριασμό της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Ο Gallimard αγνοεί ή θέλει να αγνοήσει πως οι πρωταγωνιστές της Κινεζικής όπερας είναι άντρες. Αναγκάζεται όμως να έρθει αντιμέτωπος με την αλήθεια μέσα από την πραγματική ταυτότητα του αγαπημένου του, την προδοσία και την ανάγκη του να γίνει αληθινή Madame Butterfly.

Στο έργο ακούγεται φυσικά η άρια «Un bel dì vedremo» από την όπερα Madame Butterfly του Giacommo Puccini, σε μοναδική εκτέλεση της Μαρίας Κάλλας.


Φιλαδέλφεια (1993)

Ο οροθετικός Andrew Beckett (Tom Hanks) κατηγορεί τους πρώην εργοδότες του στο νομικό γραφείο που δούλευε για ομοφοβική συμπεριφορά και σαμποτάζ που οδήγησε σε εσκεμμένη απόλυση του. Για την υπεράσπιση του προσλαμβάνει τον αρχικά ομοφοβικό δικηγόρο Joe Miller. Μία από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές του έργου είναι όταν ο Beckett ρωτά τον Miller αν ακούει όπερα και όταν λαμβάνει αρνητική απάντηση ο Beckett ξεκινά να του εξιστορεί την πλοκή της όπερας Andrea Chénier. Η άγνοια του Miller απέναντι στο AIDS…αλλά και την όπερα.

Η άρια που ακούγεται σε εκτέλεση της Μαρίας Κάλλας είναι η «La mamma morta» (Σκότωσαν τη μητέρα μου) από την όπερα «Andrea Chénier» του Umberto Giordano.

2046 (2000)

Η άρια που έχει ταυτιστεί όσο καμία άλλη με τη φωνή της Κάλλας. Η «Casta Diva» από την όπερα Norma του Bellini έχει φυσικά θέση στο ποιητικό έργο του Wong Kar Wai, 2046.

A Single Man – Ένας άντρας μόνος (2009)

Ο Tom Ford σκηνοθετεί τον Colin Firth στον αγώνα του να ξεπεράσει την απώλεια του συντρόφου του. Η άρια Ebben ? ne andrò lontana” σε εκτέλεση της Κάλλας από την όπερα «La Wally» του Alfredo Catalani διαμορφώνει την απαραίτητη ένταση στη σκηνή όπου ο Firth αποπειράται να αυτοκτονήσει.

…και φυσικά η ταινία «Κάλλας για Πάντα» – Callas Forever (2003)

Ο Franco Zeffirelli παρουσιάζει την Κάλλας (Fanny Ardant) τη χρονιά του θανάτου της στην προσπάθεια της να επιστρέψει στο προσκήνιο μέσα από το ρόλο της ως Carmen στην κινηματογραφική μεταφορά του κλασσικού έργου του Bizet.

Όπως είναι αναμενόμενο οι άριες που ακούγονται στο εν λόγω έργο πολλές όπως οι “Un bel dì vedremo”, “O mio babbino caro”, “Carmen”, “Libiamo (Brindisi)” και “Vissi d’arte”.