Η υγιεινή διατροφή εξαρτάται από πολλούς παράγοντας για να είναι σωστή, ακόμα και από διάφορα κόλπα που βοηθούν χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Γι’αυτό, η Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Δέσποινα Μαρσέλου, μας εξηγεί τι πρέπει να προσέχουμε για να έχουμε επιθυμητά αποτελέσματα στο αδυνάτισμα.

#1. Φάτε μπροστά από τον καθρέφτη!

Είναι απλό, φθηνό και προφανώς λειτουργεί πιο γρήγορα από το να πείτε, «Όχι ευχαριστώ, χόρτασα.» Σε μια κοινή μελέτη, ερευνητές από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Αριζόνα στις ΗΠΑ και το Erasmus University Rotterdam στην Ολλανδία διαπίστωσαν ότι όταν καταναλώνετε το γεύμα σας μπροστά σε έναν καθρέφτη μπορεί να σας παρακινήσει να τρώτε λιγότερο. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν θέλουμε να παρακολουθούμε τους εαυτούς μας να τρώνε πολύ. Παρακολουθώντας το πως τρώμε αποκτάμε επίγνωση του σώματός μας και μειώνουμε την επιθυμία μας να φάμε πολύ, λένε οι ερευνητές.

#2. Κοιτάξτε το μπλε χρώμα!

Αν τρώγατε σε έναν χώρο βαμμένο μπλε θα τρώγατε λιγότερο. Αυτό δείχνει μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Appetite και διαπίστωσε ότι οι άνδρες που δειπνούσαν κάτω από μπλε φως έφαγαν λιγότερο από εκείνους που κάθονταν κάτω από λευκό ή κίτρινο φως. Ωστόσο, κυρίες μου θα σας απογοητέψω: η αλλαγή στην απόχρωση δεν είχε επίδραση στις γυναίκες. Άλλοι τρόποι για να επωφεληθείτε από αυτό είναι να προσθέσετε μπλε χρώμα στο φαγητό σας και να χρησιμοποιήσετε μπλε σερβίτσια. Επιπλέον μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση σνακ, όπως το ποπ κορν, σε κόκκινο μπολ έκανε τους ανθρώπους να μειώσουν την ποσότητα του ποπ κορν.

#3. Μυρίστε κάτι γλυκό!

Εάν μυρίσετε μια γλυκιά μυρωδιά όταν τρώτε μπορεί να σας κάνει να φάτε λιγότερο, σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο των ΗΠΑ. Η έντονη μυρωδιά μειώνει τη γεύση. Η μελέτη βρήκε ότι όσοι μύριζαν τακτικά άρωμα πράσινου μήλου, μπανάνας και μέντας έχασαν περισσότερο βάρος σε μια περίοδο έξι μηνών από εκείνους που δεν το έκαναν. Οι μυρωδιές μπορούν να ξεγελάσουν τον εγκέφαλο και να του δώσουν το μήνυμα ότι καταναλώνει γλυκές τροφές, επομένως επειδή το επιδόρπιο το έχουμε συνδέσει με το τέλος του φαγητού σας κάνει να φάτε λιγότερο. Επίσης, η μυρωδιά του ελαιόλαδου έχει συνδεθεί με το αίσθημα της πληρότητας, ενώ μία σκελίδα σκόρδου σε ένα γεύμα μπορεί να σας κάνει να φάτε μικρότερες μπουκιές.

#4. Κάντε ένα κρύο ντους!

Εάν αρχίζετε την ημέρα σας με ένα 15λεπτο κρύο ντους στα πόδια θα σας βοηθήσει να αδυνατίσετε. Τα αποτελέσματα μελέτης του Αμερικανικού Εθνικού Ινστιτούτου Υγείας δείχνουν ότι 10 με 15 λεπτά έκθεση στο κρύο έχουν τα ίδια αποτελέσματα όσο μία ώρα μέτριας έντασης άσκηση. Το ρίγος που προκαλούν οι ψυχρές θερμοκρασίες βοηθούν το σώμα να μετατρέψει το λευκό λίπος (το κακό λίπος που αποθηκεύει τις θερμίδες) σε καφέ λίπος (το καλό λίπος που καίει ενέργεια). Το κρύο ντους έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει την εγρήγορση και το κυκλοφορικό.

#5. Μασήστε μία τσίχλα μέντας!

Δημοσιευμένη έρευνα στο Eating Behaviors διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν τσίχλες μέντας πριν από το γεύμα έτρωγαν λιγότερο. Γιατί αυτό; Προκαλεί μία χημική αλλαγή στο στόμα, ίδια όπως όταν βουρτσίζετε τα δόντια σας και στη συνέχεια πίνετε έναν χυμό πορτοκαλιού και ανακαλύπτετε ότι έχει όξινη και πικρή γεύση.

#6. Κοιμηθείτε με τα φώτα κλειστά!

Αφήνοντας ένα φωτάκι τη νύχτα μπορεί να είναι παρήγορο, αλλά μελέτες δείχνουν ότι θα μπορούσε να κάνει πραγματική ζημιά στην περίμετρο της μέσης σας. Στοιχεία από το Ohio State University στις ΗΠΑ διαπίστωσε ότι τα ποντίκια που εκτέθηκαν σε ένα αμυδρό φως τη νύχτα απόκτησαν 50% περισσότερο βάρος σε μια περίοδο οκτώ εβδομάδων από τα ποντίκια που κοιμόντουσταν στο απόλυτο σκοτάδι. Ακόμα κι όταν τα ποντίκια απολαμβάνουν την ίδια ποσότητας τροφής και άσκησης, η αύξηση του σωματικού βάρους παρέμεινε η ίδια. Εν τω μεταξύ, έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Epidemiology έδειξε ότι οι γυναίκες που κοιμόντουσαν με φως είχαν πολλές πιθανότητες να γίνουν υπέρβαρες ή παχύσαρκες. Πιστεύεται ότι το φως διαταράσσει την παραγωγή της μελατονίνης στον οργανισμό, μία oρμόνη που ρυθμίζει και εξασφαλίζει τον ύπνο, η οποία είναι γνωστό ότι παίζει ρόλο και στον έλεγχο του μεταβολισμού.

#7. Πληρώστε με μετρητά τα ψώνια σας!

Αν επισκεφτείτε το σούπερ μάρκετ έχοντας την πιστωτική ή την χρεωστική σας κάρτα, είναι πιο πιθανό ότι η σοκολάτα, τα τσιπς και το παγωτό θα βρεθούν στο καλάθι σας, ακόμη κι αν κάνετε υγιεινή διατροφή. Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Cornell διαπίστωσαν ότι όταν πληρώνετε με μετρητά νιώθετε το αντίτιμο της τροφής… τσουχτερό σε σύγκριση με το να πληρώσετε με κάρτα. Οι πληρωμές με πιστωτική κάρτα, σε αντίθεση με τα μετρητά, είναι σχετικά ανώδυνη και αποδυναμώνει την αυτοκυριαρχία και τον έλεγχό σας, υποστηρίζουν οι ερευνητές.

Την Δέσποινα Μαρσέλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με Ειδίκευση στην Κλινική Διατροφή και Ανοσολογία, μπορείτε να την βρείτε και στην προσωπική της ιστοσελίδα.