Αν το παιδί σας έχει αρκετό άγχος, δυσκολίες στη συμπεριφορά ή χρειάζεται να γίνει ανεξάρτητο στην καθημερινή του ζωή, η ένταξή του σε μία ομάδα κοινωνικών δραστηριοτήτων θα το βοηθήσει να λύσει προβλήματα, να αυξήσει την αυτοπεποίθησή του και να αναπτυχθεί ομαλά.

Οι κοινωνικές δεξιότητες αφορούν την καθημερινότητα των παιδιών στο σπίτι, στο σχολείο, στην παιδική χαρά. Για να μπορούν να έχουν αυτοέλεγχο, αυτοπεποίθηση, ανεξαρτησία, προσαρμοστικές ικανότητες και επιτυχημένες διαπροσωπικές σχέσεις χρειάζεται να γνωρίζουν και να εφαρμόζουν κάποιες κοινωνικές δεξιότητες. Τα παιδιά που στερούνται αυτών των δεξιοτήτων δυσκολεύονται να αλληλεπιδράσουν με τους άλλους κάτι που επηρεάζει έντονα τη συναισθηματική τους ανάπτυξη με αποτέλεσμα να εκδηλώνουν θυμό, άγχος, να νιώθουν μοναξιά και απογοήτευση.

Η ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων στο Κέντρο Ειδικών Θεραπείων ΙΣΙΔΑ

Η ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων συναντιέται κάθε Σάββατο στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών ΙΣΙΔΑ. Τα παιδιά χωρίζονται σε διαφορετικές ομάδες ανάλογα με την ηλικία τους. Οι ομάδες αποτελούνται από 5-8 παιδιά, έχουν διάρκεια 1ώρα και συντονίζονται από δύο ειδικούς θεραπευτές (ψυχολόγο με ειδίκευση στην ειδική παιδαγωγική και εργοθεραπευτή). Με διάφορα μέσα και εξειδικευμένα προγράμματα στοχεύουν στην εκμάθηση κοινωνικών δεξιοτήτων, απαραίτητες για την ανάπτυξη του παιδιού. Οι γονείς ενημερώνονται για όσα τα παιδιά διδάχτηκαν και οι θεραπευτές παίρνουν ανατροφοδότηση προόδου και στόχων για τη συνέχεια. Συγκεκριμένα:

Ο ψυχολόγος

Στοχεύει στη συναισθηματική επίγνωση και διαχείριση συναισθημάτων των παιδιών και κυρίως σε παιδιά με άγχος και με προβλήματα συμπεριφοράς. Εφαρμόζεται ένα ειδικό γνωσιακό – συμπεριφορικό πρόγραμμα με τον «Αγχόσαυρο» που είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και μαθαίνει στα παιδιά πώς να αναγνωρίζουν το άγχος και πώς να το αντιμετωπίζουν.

Ο εργοθεραπευτής

Στοχεύει στην εξάσκηση της αδρής, λεπτής κινητικότητας, στην εκμάθηση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής (όπως αυτονομία στην ένδυση, στην απόδυση, στο μαγείρεμα, στην τουαλέτα κ.ά.), στην εκμάθηση συμπεριφοράς στο δρόμο (ο κανόνας των φαναριών, πως μιλάμε σε ξένους, πως μιλάμε σε οικείους) στη διαχείριση χρημάτων, στην επίλυση προβλημάτων, στην προσφορά και τις πρώτες βοήθειες (π.χ. τι να κάνει αν κάποιος κόψει το δάχτυλό του, αν κάποιος του ζητήσει βοήθεια κ.λπ.) καθώς επίσης και στο πως τα παιδιά ανταποκρίνονται σε καταστάσεις καθημερινότητας αλλά και έκτακτης ανάγκης.

Τι χρησιμοποιούμε

Για να έχει επιτυχία και αποδοχή η οποιαδήποτε ψυχοεκπαιδευτική ή θεραπευτική παρέμβαση, αξιοποιούνται τεχνικές και μέσα όπως είναι το παιχνίδι και το παιχνίδι ρόλων, οι ιστορίες, τα εικαστικά μέσα (όπως για παράδειγμα η ζωγραφική). Μέσα σε ένα ασφαλές και σταθερό πλαίσιο που προσφέρει η ομάδα κοινωνικών δεξιοτήτων του Κέντρου Ειδικού Θεραπειών ΙΣΙΔΑ αναπτύσσονται και δοκιμάζονται οι κοινωνικές δεξιότητες και συμπεριφορές των παιδιών, διευκολύνεται η έκφραση και η κατανόηση των συναισθημάτων τους αλλά και των συναισθημάτων των άλλων, προσφέρονται τεχνικές επίλυσης προβλημάτων.

Eιρήνη Γιαννόπαπα Ψυχολόγος (M.Sc. in Special Education, Speech Therapy & Parent Counseling )/Διευθύντρια Κέντρου  Ειδικών  Θεραπειών  » Ίσιδα» (Ηρ. Πολυτεχνείου  87, Πειραιάς/τηλ. 210 4535078/Facebook Page)