Πρωταπριλιά σήμερα και τα “αθώα” ψεματάκια σήμερα έχουν την τιμητική τους. Το έθιμο μας έρχεται από την Ευρώπη, ενώ υπάρχουν δύο εκδοχές για το πως ξεκίνησε. Πάντως στην Ελλάδα η βασική ιδέα βέβαια παρέμεινε ίδια. Λέμε αθώα ψέματα με σκοπό να ξεγελάσουμε το «θύμα» μας. Σε κάποιες περιοχές, θεωρούν ότι όποιος καταφέρει να ξεγελάσει τον άλλο, θα έχει την τύχη με το μέρος του όλη την υπόλοιπη χρονιά.

Όλα αυτά τα χρόνια έχουν γίνει κάποιες πραγματικά επιτυχημένες φάρσες που έχουν μείνει στην ιστορία. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

#1. Το 1975 το κανάλι BBC με παρουσιαστή τον Ρίτσαρντ Ντίμπλεμπι παίζει ρεπορτάζ στο οποίο εμφανίζονται Ελβετοί αγρότες, οι οποίοι ανακάλυψαν τον μαγικό τρόπο να καλλιεργούν μακαρόνια σε δέντρα.

#2. Το 1980 ξανά το BBC radio ανακοινώνει την κατάργηση των παραδοσιακών δεικτών του Big Ben με ψηφιακούς αριθμούς. Καταλαβαίνετε το σοκ των Λονδρέζων που είναι το σήμα κατατεθέν τους. Μάλιστα ήταν τέτοιο το σοκ που πολλοί ακροατές τηλεφώνησαν για να δηλώσουν τα παράπονα τους.

#3. Το 1986 το φύλλο της εφημερίδας “Λε Παριζιέν” δημοσιεύει την είδηση για την μετακίνηση του πύργου Άιφελ προς τα ανατολικά του Παρισιού. Η απόφαση επίσης της κυβέρνησης ήταν να χτίσει στην θέση του ένα στάδιο 35.000 θέσεων.

#4. Το 1990 η βρετανική εφημερίδα “The Independent” δημοσιεύει την top είδηση για τον πίνακα του Μιχαήλ Άγγελου, Μόνα Λίζα. Ο λόγος για τον καθαρισμό του από συντηρητές που όμως δεν αφαίρεσαν μόνο σκόνη και βρομιά, αλλά μαζί και το αινιγματικό χαμόγελο που στην θέση του εμφανίστησε το πρόσωπο της Μόνα Λίζα μουτρωμένο.

#5. Το 1995 το Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού ανακοινώνει ότι κατά την διάρκεια των ανασκαφών του μετρό, βρέθηκε ο τάφος του Σωκράτη. Μάλιστα μαζί βρέθηκαν και ο χιτώνας του αλλά και τα ίχνη του κονίου που είχε πιει. Η είδηση έγινε viral ακόμα και στο εξωτερικό, με το Γαλλικό Πρακτορείο να πέφτει πρώτο στην παγίδα.

#6. Το 1998 η Burger King παρουσιάζει το burger για αριστερόχειρες. Με ίδια συστατικά όπως το κανονικό, σχεδιασμένο για τους 32 εκατομμύρια Αμερικανούς που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, αλλά τα υλικά είχαν περιστραφεί κατά 180 μοίρες. Ήταν τόσο πειστική η φάρσα που χιλιάδες πελάτες ζητούσαν για τη νέα έκδοση, ενώ μάλιστα ορισμένοι ξεκαθάριζαν ότι ήθελαν το κανονικό και όχι το νέο.