Η περασμένη Κυριακή ήταν ημέρα γιορτής για τις ΗΠΑ, καθώς πραγματοποιήθηκε ο τελικός του πιο δημοφιλούς αθλήματος της χώρας, του Αμερικάνικου Ποδοσφαίρου (Super Bowl).

Στο ημίχρονο του αγώνα προβάλλονται διαφημιστικά μηνύματα για τα οποία έχει αγοραστεί ο πιο ακριβός τηλεοπτικός χρόνος (περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια για 30 δευτερόλεπτα) και έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν γύρω στους 100 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Φέτος, στο πλαίσιο της καμπάνιας του NFL (Ομοσπονδία American Football) με τίτλο “No More” που έχει στόχο να δώσει ένα τέλος στην ενδοοικογενειακή βία και τις σεξουαλικές επιθέσεις, προβλήθηκε στο πολύτιμο ημίχρονο ένα σποτ 60 δευτερολέπτων όπου ακούμε μια γυναίκα να καλεί το κέντρο άμεσης δράσης και αντί να ζητά βοήθεια, να παραγγέλνει πίτσα καθώς δεν μπορεί να μιλήσει ανοιχτά. Ο άντρας στο τηλεφωνικό κέντρο στην αρχή δεν καταλαβαίνει αλλά στην πορεία κατανοεί πως η γυναίκα που καλεί βρίσκεται σε κίνδυνο και όλα αυτά συμβαίνουν ενόσω η κάμερα γυρίζει στο σπίτι αποκαλύπτοντας το σκηνικό ενός χώρου όπου έχουν γίνει πράξεις βίας.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο για το συγκεκριμένο σποτ είναι πως βασίστηκε σε ένα πραγματικό τηλεφώνημα που πραγματοποιήθηκε στο 911 (αριθμός άμεσης δράσης των ΗΠΑ)  και είχε δημοσιοποιηθεί στο Reddit.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως τόσο τα έξοδα παραγωγής όσο και ο τηλεοπτικός χρόνος προβολής του σποτ στο ημίχρονο του Super Bowl έγινε με έξοδα του NFL.

Έτσι κι αλλιώς, η καμπάνια “No More” ανήκει στο πλαίσιο μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας να ξεφύγει το αμερικάνικο ποδόσφαιρο από το σκάνδαλο που συντάραξε το θεσμό πριν από ένα χρόνο όταν ο παίκτης των Baltimore Ravens, Ray Rice επιτέθηκε βίαια στην τότε αρραβωνιαστικιά του. Η αρχική ποινή που επιβλήθηκε στον Rice ήταν αποκλεισμός από δύο αγώνες αλλά όταν το TMZ δημοσίευσε το βίντεο της επίθεσης στο διαδίκτυο, η λίγκα αναγκάστηκε να απαγορέψει δια παντός τη συμμετοχή του Rice στο NFL υπό το βάρος της δημόσιας κατακραυγής.