Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Nicholas Jarecki δεν θέλει να μας στεναχωρήσει. Απλώς μας λέει το αυτονόητο. Πως οι παντοδύναμοι αυτού του πλανήτη δεν πρόκειται να πάθουν τίποτα και ποτέ, αφού κάθε αμφιβολία καταλήγει προς όφελός τους και πάντα βγαίνουν αλώβητοι σε όσο δύσκολη θέση κι αν βρεθούν. Στα σίγουρα είναι ένας άδικος κόσμος, αλλά αν μη τι άλλο θα τον ζήσουμε όσο πιο όμορφα μπορούμε βλέποντας ενδιαφέροντα θρίλερ όπως το Άλλοθι, που πλέον κυκλοφορεί και σε DVD…

Άδικος είπαμε; Χμμμ… Κάμποσοι από εμάς χρωστάμε και μία συγγνώμη στον Richard Gere που κατά καιρούς τον έχουμε «στολίσει» με διάφορα… rom com κοσμητικά επίθετα, αφού όποτε τον βλέπαμε νομίζαμε πως βιώνουμε μία Αγιοβαλεντίνικη επιδρομή σε όλες μας τις αισθήσεις μας (χωρίς να είναι κι αυτός άμοιρος ευθυνών…). Όσο μεγαλώνει, ναι, τόσο πιο γοητευτικός γίνεται ο άτιμος, αλλά όλο και βγάζει κρυφά ερμηνευτικά ατού από τα μανίκια του. Εδώ υποδύεται, ίσως σ’ έναν από τους καλύτερους ρόλους της καριέρας του, τον ζάμπλουτο Robert Miller, έναν «μάγο της Wall Street» που έχει πιο πολλά λεφτά απ’ όσα θα φανταστούμε ποτέ. Δουλεύει ατελείωτες ώρες, προσπαθεί να είναι ένας πατέρας υπόδειγμα, γενικά μοιάζει ένας κλασικός αντι-ήρωας, που βρίσκεται σε μία μεταβατική φάση, αφού θέλει να πουλήσει την εταιρεία του. Καθώς όμως τα γεγονότα ξετυλίγονται, αποκαλύπτεται πως ξέρει καλά από απάτες και από το να λέει ψέμματα στους συνεργάτες του, στην υπομονετική του γυναίκα (Susan Sarandon), στην ιδεολόγο κόρη του (Brit Marling), αλλά και στην ερωμένη του (Laetitia Casta). Το αυτοκινητιστικό δυστύχημα που θα έχει με την τελευταία όταν θα κοιμηθεί κουρασμένος επάνω στο τιμόνι, αφήνοντάς την εκεί νεκρή ενώ αυτός θα το σκάσει από το σημείο, θα αρχίσει να σφίγγει τον κλοιό τριγύρω του…

arbitrage1
Money for Nothing

Ο manager κεφαλαίων είναι ο πλέον εύκολος στόχος να δαιμονοποιήσει κανείς στις μέρες μας, όμως με την γκρίζα αύρα του Gere να ισορροπεί τα πράγματα, βλέπουμε απλώς ακόμα έναν άντρα που έχει καλά και κακά στοιχεία, που αντιδρά άλλοτε με ψυχραιμία και άλλοτε σπασμωδικά κάτω από την τρομερή πίεση που βρίσκεται, βλέπε 400 εκατομμύρια δολάρια τρύπα στα βιβλία του και την αστυνομία στο κατόπι του. Σαν ένας συνδυασμός υψηλών οικονομικών και χαμηλής ηθικής, η ταινία κρατάει τις μετοχές της ψηλά λόγω της εξαιρετικής ερμηνείας του Gere. Ο χαρακτήρας του, μέσα από την ασχημάτιστη ηθική του και την μόνιμη αμφιβολία που αφήνει απλωμένη παντού για να γέρνει τα πράγματα προς το μέρος του, παλεύει στιγμή με τη στιγμή, κουβέντα με την κουβέντα για να την βγάλει καθαρή, για να συνεχίσει να ζει με τον εαυτό του, αν όχι αρμονικά, αν μη τι άλλο σε μία αρκετά καλή «ισοτιμία».

Το Άλλοθι είναι ένα ντόπρο, «παραδοσιακό», ξεκάθαρο θρίλερ, που δείχνει πως δεν χρειάζεται να ξεχειλίζεις το είδος με δράση για να βγάζει ένταση. Χωρίς να μπλέκει σε δαιδαλώδης οικονομικούς όρους, μας βάζει να παρακολουθήσουμε έναν ένοχο που προσπαθεί να φτιάξει μία αθώα εικόνα, βγάζοντας όλη την ενέργεια από την γλώσσα του σώματος, τους διαλόγους και την αλληλεπίδραση του ενός χαρακτήρα με τον άλλον. Το φιλμ ρίχνει τη θρίλερ ατμόσφαιρά του πάνω σ’ έναν μεγιστάνα, που έχει να αντιμετωπίσει πολλά περισσότερα από την οικονομική κρίση…

Ο νεόφερτος Jarecki και ο «παλιός» Gere, μοίρασαν ικανότητες και εμπειρία και τα κατάφεραν έξοχα και οι δύο. Κι εμείς μπορεί να είμαστε ακόμα ταπί, αλλά χαλάλι, αφού χορτάσαμε από σινεμά…