Η εξέλιξη της μόδας έχει αλλάξει δραστικά κατά με την πάροδο των χρόνων. Ο πρώτος που χρησιμοποίησε ζωντανά μοντέλα σε επίδειξη μόδας ήταν ο Charles Frederick Worth, προκειμένου να παρουσιάσει τις δημιουργίες του στο Παρίσι το 1860.Αργότερα κατά τη διάρκεια του πολέμου, ταξιδιωτικά κουκλοθέατρα μόδας αντικατέστησαν τις παρουσιάσεις για να επιδείξουν τα σχέδια ρούχων σε συγκεκριμένες εύπορες γυναίκες σε διάφορες περιοχές. Στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου η δημιουργία του “New Look” από τον Dior άνοιξαν τις πασαρέλες σε μεγαλύτερο κοινό.

Και ερχόμαστε στο σήμερα όπου σε εποχές Covid οι σχεδιαστές έπρεπε να βρούνε έναν εναλλακτικό τρόπο να παρουσιάζουν τις κολεξιόν τους. Κάποιοι μας ανέδειξαν τις συλλογές τους μέσω των κοινωνικών δικτύων όπως το Instagram και το livestreaming. Σε μια σημαντική ανατροπή, πολλοί οίκοι αγκάλιασαν επαναστατικές τεχνολογίες, όπως εικονικά ρούχα και avatars και διαδικτυακές πλατφόρμες παιχνιδιών. Επίσης με την χρήση των NFTs, διάφοροι οίκοι και σχεδιαστές πουλούν τα εικονικά τους αντικείμενα.

Βλέπουμε ότι η βιομηχανία της μόδας χρησιμοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία. Το 2022 η επανάσταση προχώρησε ένα βήμα περισσότερο. Η Decentraland, μια τρισδιάστατη πλατφόρμα εικονικού κόσμου, άρχισε να συνεργάζεται με μεγάλους ομίλους μόδας, πολυτέλειας και ομορφιάς, προκειμένου να τους επιτρέψει να εξερευνήσουν τη πιθανή παρουσία τους στο Metaverse. Αυτό οδήγησε στην ιδέα της καθιέρωσης μιας εβδομάδας μόδας στο Metaverse.

 

Η πρώτη οργανωμένη εβδομάδα μόδας στο Metaverse έλαβε χώρα στην Decentraland από τις 24 Μαρτίου έως τις 27 Μαρτίου 2022, με συμμετέχοντες 50 παραδοσιακούς οίκους μόδας και τους πλήρους εικονικούς ομολόγους τους να κάνουν ντεμπούτο στις εικονικές συλλογές τους.

 

Dolce & Gabbana

Με τα ιδιόμορφα animal print σύνολα

Etro

Με τα φολάρ μοτίβα

Dundas

Με τις τολμηρές επιλογές