Η δύναμη των κοινωνικών μέσων δικτύωσης είναι αδιαμφισβήτητη και για ακόμη μία φορά απέδειξε πως λειτουργεί ως χείμαρρος. Ο λόγος για το ζήτημα που έχει προκύψει με το νέο plus-size μοντέλο του οίκου Calvin Klein, Myla Dalbesio, η οποία συμμετέχει στην καμπάνια για τη συλλογή εσωρούχων Perfectly Fit. Η Dalbesio φορά νούμερο 10 αλλά υπήρξαν αναφορές πως κανονικά φορά νούμερο 8 και προβλήθηκε ότι φορά ένα μέγεθος μεγαλύτερο καθαρά για διαφημιστικούς σκοπούς.

Myla Dalbesio

Myla Dalbesio for Calvin Klein

Μετά την αποκάλυψη της καμπάνιας το Twitter πήρε φωτιά και εμφανίστηκαν πολλά θυμωμένα tweets-κατηγορίας με στόχο τους υπεύθυνους του οίκου μόδας και την αντίληψη τους για το plus-size.mya-dalbesio-twitter-reactions

Ομολογώ πως παρακολούθησα με μεγάλο ενδιαφέρον το θέμα και ήμουν έτοιμη να “στήσω στον τοίχο” τον Calvin Klein μέχρι που μέσα από την έρευνα μου προέκυψε μια σημαντική διευκρίνηση: ο οίκος ουδέποτε επικοινώνησε την Dalbesio ως το plus-size μοντέλο του.

Η Myla Dalbesio συμμετέχει στην καμπάνια μαζί με τα μοντέλα Lara Stone, Jourdan Dunn και Ji Hye Park φορώντας εσώρουχα της συλλογής Perfectly Fit η οποία σχεδιάστηκε ακριβώς για να ταιριάζει σε περισσότερες σιλουέτες. Τα σύνολα της Dalbesio ουδέποτε πήραν το χαρακτηρισμό plus-size.

H Perfectly Fit καμπάνια του Calvin Klein

H Perfectly Fit καμπάνια του Calvin Klein

Το πιθανότερο είναι πως όλος ο ντόρος ξεκίνησε από τη συνέντευξη της Dalbesio στο περιοδικό Elle όπου δήλωσε πως ‘‘Δεν είναι πως ο Calvin Klein κυκλοφόρησε την καμπάνια και είπε “Ωχ, είναι ένα plus-size μοντέλο στις καταχωρίσεις μας”. Οι φωτογραφίες μου κυκλοφόρησαν μαζί με όλες τις άλλες. Δεν υπάρχει διαχωρισμός. Δεν αποτελεί μέρος μιας plus-size συλλογής”, και συνέχισε με τη δήλωση που μάλλον πυροδότησε τις εξελίξεις ‘‘Δεν είμαι το πιο γεμάτο κορίτσι στη βιομηχανία της μόδας, αλλά είμαι σίγουρα πιο γεμάτη από τα υπόλοιπα κορίτσια με τα οποία έχει συνεργαστεί ο Calvin Klein”.

Η ανακοίνωση που εξέδωσε ο αμερικανικός οίκος μόδας είναι σαφής: “Η νέα σειρά εσωρούχων του Calvin Klein, Perfectly Fit, φιλοξενεί εικόνες των Myla Dalbesio, Jourdan Dunn, Amanda Wellsh, Ji Hye Park και του νέου προσώπου του brand, Lara Stone, σε διάφορα στυλ. Η συλλογή Perfectly Fit δημιουργήθηκε για να φροντίσει και να επευφημήσει τις ανάγκες διαφορετικών γυναικών, και αυτές οι εικόνες έχουν ως στόχο να επικοινωνήσουν το γεγονός πως η νέα μας σειρά είναι πιο ολοκληρωμένη και προσφέρει εσώρουχα σε μια πιο ευρεία γκάμα μεγεθών”. 

H Lara Stone νέα μούσα του Calvin Klein στην καμπάνια Perfectly Fit

H Lara Stone νέα μούσα του Calvin Klein στην καμπάνια Perfectly Fit

Οπότε γιατί τόσος ντόρος και δημόσια αποδοκιμασία απέναντι σε ένα χαρακτηρισμό που δεν δόθηκε ποτέ; Προσωπικά, πιστεύω πως το ζήτημα πήρε διαστάσεις γιατί υπάρχει μία προκατάληψη (που δεν δημιουργήθηκε και τόσο άδικα) απέναντι στη βιομηχανία της μόδας και τα σωματικά πρότυπα που προάγει. Ωστόσο, όσο ερευνούσα το συγκεκριμένο ζήτημα μου ήρθε στο μυαλό μια δήλωση που είχα διαβάσει σε παλαιότερο άρθρο μιας γυναίκας η οποία είχε σώμα μοντέλου που απέρριπτε τον όρο “αληθινή γυναίκα”ως ορισμός μόνο για γυναίκες με πιασίματα, δηλώνοντας αποστομωτικά “Δηλαδή, εγώ που δεν έχω καμπύλες, δεν είμαι αληθινή γυναίκα;”

Η συγκεκριμένη περίπτωση αποδεικνύει πως όσο πιο “ψεύτικα” πρότυπα δημιουργούνται μέσα από τις υπερβολικές πλαστικές επεμβάσεις, το photoshop και κάθε τρελή διατροφική μόδα, τόσο πιο “κόκκινο” θα βλέπει ο κόσμος, και η κρίση του θα θολώνει…