Η εμπορική εκμετάλλευση της γιορτής του Αγίου Βαλεντίνου δεν θα μπορούσε να αφήσει ανέπαφη τη βιομηχανία μόδας. Έτσι, ο Φεβρουάριος είναι ένας μήνας αφιερωμένος στα εσώρουχα. Ανοίξτε όποιο περιοδικό μόδας θέλετε και θα βρείτε τουλάχιστον ένα editorial με προτάσεις για εσώρουχα.

Το γυναικείο φύλο βέβαια διάνυσε αρκετό δρόμο μέχρι να ανακαλύψει και καθιερώσει το σουτιέν. Μέχρι και τις αρχές του 20ου αιώνα η γυναικεία φιγούρα κυριολεκτικά στριμωχνόταν σε κορσέδες με μεταλλικά πλέγματα που μείωναν σημαντικά τη διάμετρο της μέσης έτσι ώστε το σώμα να αποκτά το σχήμα της κλεψύδρας και κατά συνέπεια πιο καμπυλωτό. Το κίνημα των Αγγλίδων και λίγο αργότερα των Γαλλίδων σουφραζετών ξεκίνησε έναν αγώνα ενάντια στο βασανιστικό κορσέ κι έτσι το 1906 ο Γάλλος σχεδιαστής μόδας Paul Poiret λάνσαρε μια νέα γραμμή εμπνευσμένη από τα φορέματα Αμπίρ του 18ου αιώνα που ήταν στενά μέχρι τη γραμμή κάτω από το στήθος κι έπειτα έπεφταν χυτά μέχρι το πάτωμα. Ο κορσές ήταν πλέον άχρηστος. Η νέα σιλουέτα δεν τον είχε ανάγκη.

Η ηθοποιός Camille Clifford αντιπροσώπευε την κλασσική γυναικεία φιγούρα στις αρχές του 20ου αιώνα

Η ηθοποιός Camille Clifford αντιπροσώπευε την κλασσική γυναικεία φιγούρα στις αρχές του 20ου αιώνα

Το γυναικείο στήθος όμως χρειαζόταν υποστήριξη και τελικά πέρασαν περίπου 40 χρόνια μέχρι ο στηθόδεσμος βρει το σωστό σχήμα και σχέδιο. Σε αυτό συνέβαλλε και η ένταξη του νάιλον, το συνθετικό, ελαφρύ ύφασμα που μιμείται το μετάξι. Πρωτοπόρες εταιρείες ήταν οι Lovable και Maiden Form ενώ οι σταρ του Χόλυγουντ της δεκαετίας του ’50 όπως η Jayne Mansfield, λάνσαραν το νέο σουτιέν που αγκάλιαζε και ανόρθωνε το στήθος.

Η πρώιμη φάση των σουτιέν μέσα από διαφήμιση εποχής

Η πρώιμη φάση των σουτιέν μέσα από διαφήμιση εποχής

Το sex-symbol των 50s, Jane Mansfield, αποκαλύπτει το σουτιέν της σε βραδινή της έξοδο

Το sex-symbol των 50s, Jane Mansfield, αποκαλύπτει το σουτιέν της σε βραδινή της έξοδο

Τη δεκαετία του ’70 βέβαια που τα πράγματα ήταν πιο χαλαρά έτσι και το σουτιέν αγάπησε τη διαφάνεια άλλα όχι την ανόρθωση. Ένα σκηνικό που ανατράπηκε τελείως τη δεκαετία του ’90 όταν η εταιρεία Wonderbra εισήγαγε το σουτιέν που άλλαξε το ντεκολτέ πολλών γυναικών, το περίφημο μπεστ σέλερ, pushup bra και την καμπάνια που προκάλεσε πολλά ατυχήματα στους δρόμους με πρωταγωνίστρια την Eva Herzigová και το μήνυμα ‘’Hello Boys’’.

Η διαβόητη κατά πολλούς αλλά σίγουρα ιστορική διαφήμιση του Gossard bra της Wonderbra

Η διαβόητη κατά πολλούς αλλά σίγουρα ιστορική διαφήμιση του Gossard bra της Wonderbra

Τέλος, ειδική αναφορά πρέπει να γίνει σε μια φίρμα εσωρούχων που επανάφερε την πολυτέλεια και τη θηλυκότητα στα εσώρουχα, την Agent Provocateur που συνίδρυσε ο γιος της διάσημης σχεδιάστριας Vivienne Westwood και του πρώην μάνατζερ των Sex Pistols, Malcolm McLaren, Joseph Corré. Η φωτογράφιση κάθε κολεξιόν χαρακτηρίζεται από αισθησιακή έως φετιχιστική όπως και οι βιτρίνες των καταστημάτων της εταιρείας που συχνά θυμίζουν βιτρίνες σε περιοχές κόκκινων φαναριών.

Η αδερφή της Penelope Cruz, Monica, έχει ποζάρει για την καμπάνια της Agent Provocateur

Η αδερφή της Penelope Cruz, Monica, έχει ποζάρει για την καμπάνια της Agent Provocateur

Οι γυναίκες ξοδεύουν αμέτρητες ώρες και χρήματα μέχρι να βρουν το κατάλληλο σουτιέν, για τους άντρες οι γνώμες διίστανται κατά πόσο το εκτιμούν ωστόσο αποτελεί ένα είδος ρουχισμού που ισορροπεί ανάμεσα στην αναγκαιότητα, την πρακτικότητα, τη σεξουαλικότητα και το φετιχισμό!