Η Julia Roberts έγινε πρόσφατα η νέα μούσα του ιστορικού οίκου μόδας Givenchy και υπό την εποπτεία του καλλιτεχνικού διευθυντή, Ricardo Tisci, πόζαρε στο φωτογραφικό φακό με ανδρόγυνο λουκ και χωρίς μακιγιάζ. Και δεν ήταν μόνο η έλλειψη του μακιγιάζ που την έκανε να δείχνει τόσο φυσική. Ήταν η άνεση της μπροστά στην κάμερα, η χαλαρή στάση του σώματός της και φυσικά το γεγονός πως οι φωτογραφίες της δεν έχουν υποστεί επεξεργασία στο photoshop.julia-roberts-givenchy-3

Πολλοί σημείωσαν πως η βιομηχανία της μόδας επιτέλους πιάνει τον παλμό της κοινωνίας και απομακρύνεται από την στρατηγική του “προσφέρω το όνειρο”. Σε μια εποχή όπου οι τάσεις προκύπτουν τόσο από το δρόμο (street style) όσο και από τις πασαρέλες, η ρεαλιστική πλευρά της ομορφιάς και του στυλ γίνεται αναγκαιότητα.

Επιπρόσθετα, σε έναν κόσμο με σκληρές κοινωνικοοικονομικές συνθήκες ακόμα και σε ανεπτυγμένες χώρες (δεν έχουμε μόνο στην Ελλάδα οικονομική κρίση) ο ονειρικός κόσμος της μόδας δεν προκαλεί ταυτίσεις αλλά μένος. Οι δημοσιογράφοι μόδας και οι κοινωνιολόγοι σημειώνουν πως η μόδα αρχίσει να ξεφεύγει και από το φετιχιστικό κομμάτι της όπου το σεξ “πουλάει”!

Απόδειξη τα αντιφατικά και αρκετά αρνητικά σχόλια που έλαβε ο Alexander Wang για την καμπάνια της denim συλλογής του με το μοντέλο Anna Ewers να ποζάρει topless με το τζιν παντελόνι μαζεμένο στους αστραγάλους της ή με το ίδιο μοντέλο να τοποθετεί προκλητικά τα χέρια της κοντά στη βουβωνική χώρα. Η φωτογράφιση προκάλεσε αίσθηση; Αναμφίβολα, ναι. Κατορθώσαμε να δούμε τη γραμμή των παντελονιών; Αναμφίβολα, όχι.alexander-wang-denim00 wang-denim-embed

Ναι, με τέτοιες καμπάνιες είναι φανερό γιατί το street style βρήκε τόση απήχηση. Όσο καλλιτεχνική και αν είναι η άποψη του δημιουργού, στο τέλος ο σκοπός είναι να δούμε τα ρούχα!

Η νέα καμπάνια του οίκου Givenchy ίσως να ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τη βιομηχανία της μόδας. Ένα κεφάλαιο πιο φυσικό, πιο ρεαλιστικό, πιο επαναστατικό.