Η δίαιτα του Γάλλου διατροφολόγου Pierre Dukan είναι η εμμονή των σταρ όταν θέλουν χάσουν βάρος αποτελεσματικά και εύκολα, ενώ μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις κιλά χωρίς να στερηθείς σχεδόν τίποτα.

Δεν πρόκειται για κάτι νέο, καθώς έχει ιστορία για πάνω από 30 χρόνια, απλά η φήμη της απογειώθηκε με αφορμή το βασιλικό γάμο της Βρετανίας, το 2011, καθότι τόσο η Kate όσο και η μητέρα της δήλωσαν στα Μέσα ένθερμες υποστηρίκτριές της εν όψει των προετοιμασιών του γάμου!

Πώς «γεννήθηκε» η Dukan Diet

Πριν από 35 χρόνια, ο Dukan σπούδαζε νευρολόγος όταν ένας φίλος του, που αγαπούσε το κρέας, του ζήτησε μια δίαιτα με λίγα λιπαρά για να χάσει κιλά. Τού έγραψε ένα πρόγραμμα και μέσα σε μία εβδομάδα ο ασθενής είχε χάσει 3 κιλά χωρίς να έχει στερηθεί σχεδόν τίποτα. Ο νευρολόγος τότε φοιτητής εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ που άφησε τη Νευρολογία και σπούδασε Διατροφολογία. Από τότε ασχολείται αποκλειστικά με την τελειοποίηση της δίαιτάς του. Ο ίδιος είπε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι το πρόγραμμά του ακολουθείται από ένα εκατομμύριο συμπολίτες τους Γάλλους και Γαλλίδες.

Πώς λειτουργεί

Η Dukan diet είναι μια πρωτεϊνική δίαιτα που βασίζεται σε 4 στάδια, και δεν περιορίζει τις ποσότητες. Σύμφωνα με τον εμπνευστή της, o περιορισμός των υδατανθράκων βοηθάει στο να μην ενθαρρύνεται η αποθήκευση λίπους από την έκκριση ινσουλίνης, ενώ δημιουργεί τις βάσεις για μια εφ’ όρου ζωής διατήρηση των κιλών.

Τα 4 στάδια της δίαιτας Dukan

Στάδιο 1: Τρώτε όσο θέλετε από άπαχη πρωτεΐνη, με 1,5 κουταλια της σούπας πίτουρο βρώμης και 1,5 λίτρο νερό την ημέρα. 

Πρόκειται για ένα καθαρά πρωτεϊνικό διατροφικό πρόγραμμα διάρκειας από 2 έως 10 μέρες ανάλογα με τα κιλά που θέλει κάποιος να χάσει. Δηλαδή αν θες να χάσεις 1 με 5 κιλά, ακολουθείς το πρώτο στάδιο για 2 ημέρες. Για 6 – 10 κιλά, 3 ημέρες. Για 11 με 15 κιλά, 5 ημέρες. Για 16 με 20 κιλά 7 ημέρες, ενώ για 21 κι άνω κιλά 10 ημέρες.

Στάδιο 2: Τρώτε απεριόριστες ποσότητες από 28 μη-αμυλούχα λαχανικά, κάθε δεύτερη ημέρα, μαζί με μια απεριόριστη κατανάλωση άπαχης / χαμηλής σε περιεκτικότητα πρωτεΐνης και 2 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης.

Βασίζεται στην εναλλαγή καθαρής πρωτεΐνης με πρωτεΐνη και λαχανικά

Στάδιο 3: Τρώτε απεριόριστη πρωτεΐνη  και λαχανικά κάθε μέρα, μαζί με ένα φρούτο με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως και 1 κομμάτι σκληρού τυριού.

Ή στάδιο προσυντήρησης. Εδώ αρχίζουν να εντάσσονται κι ορισμένες άλλες κατηγορίες τροφίμων. Η φάση αυτή διαρκεί τόσες μέρες, όσες αν πολλαπλασιάσουμε τα κιλά που χάσαμε με τον αριθμό 9, δηλαδή αν χάσαμε 5 κιλά 5×9 = 45 μέρες.

Στάδιο 4: Τρώτε ό,τι θέλετε ακολουθώντας μια φορά την εβδομάδα τους κανόνες της πρώτης φάσης. 

Η συντήρηση στοχεύει στη δια βίου συντήρηση των κιλών που χάθηκαν.

Ένα ενδεικτικό μενού της δίαιτας Dukan

Πρωινό

• Καφές ή τσάι (με άπαχο γάλα και γλυκαντικό)

• 225 γραμμ. γιαούρτι χαμηλών λιπαρών ή 225 γραμμ. cottage cheese χαμηλών λιπαρών

• 1 φέτα γαλοπούλα ή κοτόπουλο ή ζαμπόν (χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά) ή 1 αυγό ή 1 κρέπα βρόμης

Δεκατιανό

• 115 γραμμ. γιαούρτι χαμηλών λιπαρών ή 115 γραμμ. cottage cheese χαμηλών λιπαρών

Μεσημεριανό

• Ψητό φιλέτο σολομού ή ψητό μοσχαρίσιο φιλέτο

• 225 γραμμ. γιαούρτι χαμηλών λιπαρών

Απογευματινό

115 γραμμ. γιαούρτι χαμηλών λιπαρών και 1 φέτα γαλοπούλα ή 115 γραμμ. γιαούρτι χαμηλών λιπαρών και 1 φέτα γαλοπούλα

Βραδινό

• Αυγά γεμιστά με καβούρι ή κοτόπουλο με μουστάρδα

• Κρέμα βανίλια ή 115 γραμμ. γιαούρτι χαμηλών λιπαρών

Επιτρεπόμενες τροφές

• Ψητά, βραστά ή στον ατμό, κάθε είδους μοσχαρίσιου κρέατος, πουλερικών, κυνηγιού, ψαρικών και θαλασσινών, αυγών, γαλακτοκομικών κάτω των 2%, γλυκαντικών και μπαχαρικών

• Τσίχλες χωρίς ζάχαρη.

• Καθημερινά τουλάχιστον 2 λίτρα νερό (σκέτο ή ανθρακούχο)

• Τσάι, καφές και λάιτ ροφήματα (όχι πάνω από 1 θερμίδα ανά ποτήρι)

• 1,5 κουταλιά της σούπας βρώμη την ημέρα (ως πουτίγκα, πασπαλισμένο σε γιαούρτι ή σε μορφή pancake)

• Σε όλες τις φάσεις επιτρέπονται απεριόριστα: Σκόρδο, φύκια, άνηθος, βασιλικός, κακάο άπαχο (μέχρι 20% λιπαρά), κανέλα, κάρδαμο, μαϊντανός, γαρίφαλο, κολίανδρο, πίκλα/τουρσί χωρίς λάδι, κύμινο, κουρκουμάς, ζαχαρίνη, στέβια, ασπαρτάμη, εστραγκόν, τζίντζερ, μέντα, μοσχοκάρυδο, φρέσκο και ξερό κρεμμύδι, πάπρικα, πιπέρι, κόκκινη καυτερή πιπεριά, δενδρολίβανο, σαφράν, σος σόγια – όχι γάλα, κιμάς σόγιας, τόφου, σάλτσα ντομάτα σε κουτί (χωρίς ζάχαρη), δηλ. Ζωμός η κονκασέ-πελτές (ΟΧΙ φρέσκια ντομάτα στην 1η φάση), ξύδι, βαλσάμικο, βανίλια (άρωμα σταγόνες ή σκόνη με το κόκκινο καπάκι), τσίχλες χωρίς ζάχαρη, μαστίχα Χίου, μαχλέπι, μαγιά σε σκόνη, πίτουρο βρώμης και σιταριού, αλάτι (με μέτρο) και λεμόνι (έως 1 την ημέρα, παραπάνω θεωρείται φρούτο)

Υπέρ

• Μεγάλη απώλεια βάρους, ειδικά στα πρώτα στάδια, όπου η λαμβανόμενη τροφή είναι μικρή σε ποσότητα.

Κατά

• Η αυξημένη πρόσληψη πρωτεϊνών αυξάνει τον κίνδυνο αρθρίτιδας.

• Δεν υπάρχουν μελέτες που να αποδεικνύουν πως ο δραστικός περιορισμός των υδατανθράκων αποτελεί εγγύηση για απώλεια βάρους.

• Λόγω των περιορισμένων φυτικών ινών, μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα.

• Είναι μονότονη, ειδικά στο πρώτο στάδιο που δεν περιέχει καθόλου λαχανικά και φρούτα.

• Μόλις επανέλθεις σε ένα πλήρες διαιτολόγιο, τα κιλά επανέρχονται.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published.