Ποια είναι η μεγαλύτερή τους ανασφάλεια και ποιο ρούχο τους δυσκολεύει περισσότερο όταν πρέπει να το αγοράσουν;

Έχοντας ήδη ανοίξει τον «διάλογο» σχετικά με το Body Acceptance και τις αγορές ρούχων, το GLAMI, μία κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας, παρουσιάζει το δεύτερο μέρος της έρευνας Fashion (Re)search για το 2023. Η έρευνα ερωτηματολογίου* που συμπλήρωσαν 2.301 Έλληνες χρήστες του GLAMI.gr αποκαλύπτει ότι ενώ οι γυναίκες αισθάνονται μεγαλύτερη ανασφάλεια για την εικόνα του σώματός τους σε σχέση με τους άνδρες, η πλειοψηφία των δύο φύλων – σχεδόν οι μισοί Έλληνες καταναλωτές, θεωρούν την επιλογή μεγέθους τη μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζουν όταν αγοράζουν ρούχα.

* H συλλογή δεδομένων πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου του 2023.

Οι Έλληνες καταναλωτές στη… ζυγαριά

Στην ερώτηση «Πώς θα περιέγραφες τον σωματότυπό σου», σχεδόν οι μισές Ελληνίδες (48%) απάντησαν πως θεωρούν το βάρος τους κανονικό σε αναλογία με το ύψος τους, με τους άνδρες να δηλώνουν το ίδιο σε ποσοστό 61%. Σημαντικό ποσοστό (το 39%) των γυναικών θεωρεί ότι είναι υπέρβαρες, αντίθετα, μόνο το 23% των ανδρών είναι (ή νιώθουν) υπέρβαροι. Τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες στην πλειοψηφία τους είχαν θετική αντίληψη για το σώμα τους, με το μέγεθος των ρούχων που επιλέγουν να είναι κατά βάση το Medium για τις γυναίκες και το Large για τους άνδρες

Οι μεγαλύτερες «προκλήσεις» στις αγορές μόδας

Σε σχετική ερώτηση της έρευνας Fashion (Re)search του GLAMI, το 40% των αντρών δηλώνει πως δεν νιώθει ιδιαίτερη ανασφάλεια με το σώμα του, ενώ μόνο το 25% των γυναικών απάντησε το ίδιο. Περισσότερες ανασφάλειες για τις γυναίκες; Λιγότερο περίπλοκες επιλογές στην ανδρική μόδα; Ή απλώς οι άνδρες δεν δίνουν την ίδια σημασία στην εμφάνισή τους; Και τα δύο φύλα ωστόσο καταδεικνύουν το σημείο της κοιλιάς ως εκείνο που τους προβληματίζει περισσότερο στη διαδικασία επιλογής ρούχων.

Είναι εντυπωσιακό πως σχεδόν οι μισοί Έλληνες – 41% των γυναικών και 44% των γυναικών – δυσκολεύονται σε μεγάλο βαθμό από τα διαφορετικά μεγεθολόγια. Η εφαρμογή ενός ενιαίου τρόπου ταξινόμησης των μεγεθών ανάμεσα σε διαφορετικά brands καθώς και η παροχή αναλυτικών διαστάσεων κάθε προϊόντος θα ήταν ένα ισχυρό κίνητρο για τους Έλληνες shoppers. Αμέσως επόμενες απαντήσεις είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα μεγεθών γενικά καθώς και η έλλειψη trendy επιλογών.

Ειδικότερα, όταν πρόκειται για μεγαλύτερα μεγέθη – ή απλώς, πιο ρεαλιστικά – οι καταναλωτές συναντούν το στερεότυπο που θέλει τα plus-size ρούχα να είναι περισσότερο «βαρετά» και όχι trendy. Αφενός, δεν είναι πολλά τα brands που προσφέρουν όλα τους τα σχέδια σε μεγαλύτερα μεγέθη, αφετέρου τα plus size προϊόντα είναι συχνά παρόμοια μεταξύ των brands, καθιστώντας πραγματικά δύσκολη τη δημιουργία outfits  με ρούχα μεγαλύτερου μεγέθους που ταυτόχρονα θα ακολουθούν τις τρέχουσες τάσεις της μόδας.

Αναζητώντας την τέλεια εφαρμογή

Ποιο ρούχο δυσκολεύει περισσότερο τους Έλληνες καταναλωτές όταν πρέπει να το αγοράσουν; Πρώτη επιλογή για γυναίκες και άνδρες – 45% και 37% αντίστοιχα, είναι το τέλειο τζιν που θα αγκαλιάζει τη σιλουέτα χωρίς να τονίζει τις ατέλειες.

Δεύτερη σε σειρά επιλογή είναι το σωστό μαγιό για τις γυναίκες και το πουκάμισο για τους άνδρες. Η αναζήτηση για την ιδανική εφαρμογή καταλήγει συχνά σε σπαζοκεφαλιά για τους καταναλωτές, αποτελεί όμως και μία από τις βασικές αξίες του GLAMI, το οποίο μέσα από εξειδικευμένα εργαλεία για μία όσο το δυνατόν πιο προσωποποιημένη εμπειρία αγορών, βοηθά τους καταναλωτές να προκαθορίσουν το προϊόν που αναζητούν με τον λιγότερο χρονοβόρο τρόπο.

Αυτό που θέλουν οι καταναλωτές

Σημαντικές φαίνεται πως είναι οι αλλαγές που καλούνται να κάνουν οι εταιρείες μόδας για να είναι πιο συμπεριληπτικές σε άτομα διαφορετικών μεγεθών και σωματότυπων. Με το καταναλωτικό κοινό να διαδραματίζει πλέον ορατά πιο ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση των συνθηκών της αγοράς, οι απαντήσεις που προκύπτουν από την έρευνα, αναφέρουν ότι το 38% των καταναλωτών επιθυμεί από τα brands να προσφέρουν συμβουλές για το πώς μπορεί να ντυθεί κάποιος σύμφωνα με τον σωματότυπό του. Μεγάλη είναι και η ανάγκη για  περισσότερη ποικιλία μεγεθών και στιλ όπως petite ή plus-size (36%), για την προβολή μοντέλων με διαφορετικούς σωματότυπους στις διαφημίσεις/καταλόγους των εταιρειών (31%), για λεπτομερείς μετρήσεις σε εκατοστά για κάθε μέγεθος ενός συγκεκριμένου προϊόντος αλλά και για την ελάττωση της χρήσης photoshop στα μοντέλα των διαφημίσεών τους (23%).

Έχοντας εντοπίσει από νωρίς τα σημεία που καθιστούν περίπλοκη τη διαδικασία της αναζήτησης και αγοράς προϊόντων μόδας, το GLAMI προσπαθεί σταθερά να διευκολύνει τους επισκέπτες του, προσφέροντας μία απρόσκοπτη εμπειρία αγορών που ταυτόχρονα θα ενδυναμώσει την εικόνα που έχουν για το σώμα τους και θα τους βοηθήσει να εκφραστούν μέσα από το προσωπικό τους στιλ. Η τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης προσφέρει την υπερ-προσωποποιημένη εμπειρία που θα προσέφερε ένα φυσικό κατάστημα δίνοντας ταυτόχρονα στους επισκέπτες του  τη δυνατότητα να ανακαλύψουν καινούργια brands και σύγχρονες προτάσεις για όλα τα μεγέθη, αλλά και να συγκρίνουν τιμές. Ακόμη, στο ενημερωμένο blog του GLAMI, οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν μία μεγάλη ποικιλία από άρθρα με συμβουλές, fashion tips και προτάσεις αγορών για κάθε περίσταση, στιλ ή σωματότυπο.

Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι μέρος του Fashion (Re)search, της περιοδικής έρευνας μόδας του GLAMI. Μέσα από το www.fashion-research.gr θα ανακαλύψετε μία ολοκληρωμένη καταγραφή της αγοράς της online μόδας, με πλούσιο και αναλυτικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με οτιδήποτε σχετίζεται με το shopping.

www.glami.gr