To να τρώμε την νύχτα έχει συνδεθεί με το να μην αδυνατίζουμε ή να παχαίνουμε. Το διαβάζουμε συνέχειαί όταν ψάχνουμε συμβουλές διατροφής για να χάσουμε αυτά τα ανεπιθύμητα λίγα κιλάκια. Μία έρευνα όμως, του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Obesity αποκάλυψε ότι δεν είναι το να τρώμε την νύχτα που μας παχαίνει, καθώς τα κιλά μας εξαρτώνται από την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων και όχι από την ώρα που τις καταναλώνουμε.

Δεν έχει σημασία το πότε τρώμε αλλά τι τρώμε

Στην πραγματικότητα, δεν αποτελεί ακριβώς μύθο αλλά μία υπεραπλουστευμένη παραλλαγή του τι συμβαίνει. Με το να μην τρώμε τη νύχτα, απλώς κόβουμε γεύματα – και θερμίδες –  και έτσι κάνουμε δίαιτα. Αυτό είναι που μας αδυνατίζει ή δεν μας παχαίνει. Ο λόγος που το να τρώμε την νύχτα έχει συνδεθεί με το ότι παχαίνουμε, είναι ότι την νύχτα είναι πολύ πιο εύκολο να «ξεφύγουμε» και να φάμε περισσότερες θερμίδες από όσες καίμε, καταναλώνοντας παχυντικές τροφές και αλκόολ.

Έτσι, δεν έχει σημασία ποια ώρα της ημέρας τρώμε, μα τι τρώμε, πόσο τρώμε και πόση άσκηση κάνουμε κατά την διάρκεια της ημέρας! Αυτά καθορίζουν πόσο βάρος παίρνουμε ή χάνουμε. Παχαίνουμε και αδυνατίζουμε μόνο καταναλώνονται λιγότερες ή περισσότερες θερμίδες από αυτές που καίμε.

Παχαίνουμε γιατί τρώμε την νύχτα χωρίς να πεινάμε πραγματικά

Τρώμε παραπάνω θερμίδες την νύχτα για πολλούς λόγους, που δεν έχουν να κάνουν με την πείνα. Στρες, άγχος, διασκέδαση, βαρεμάρα. Λόγοι που μας οδηγούν στο να φάμε κάτι με πολλές θερμίδες και μικρή διατροφική αξία που θα οδηγήσουν σε αύξηση βάρους. Αυτό είναι που πρέπει να προσέξουμε.

Ωστόσο, στο να τρώμε την νύχτα μπορεί να επηρεάσει αρνητικά όχι το βάρος μας αλλά τον ύπνο μας, καθώς μπορεί να μην χωνέψουμε καλά την τροφή μας και να κοιμηθούμε ανήσυχα.