Τον τελευταίο καιρό, το μόνο που ακούμε είναι ότι πρέπει να φοράμε μάσκα, να κρατάμε αποστάσεις και να μένουμε στο σπίτι. Για τους περισσότερους από εμάς η καραντίνα δεν είναι πρωτόγνωρη κατάσταση. Επιδρά όμως σημαντικά στην πνευματική και συναισθηματική μας ισορροπία. Δε συνηθίζαμε να δουλεύουμε αποκλειστικά από το σπίτι και να βγαίνουμε μόνο για προμήθειες. Το να μην μπορούμε να επισκεφτούμε τα αγαπημένα μας πρόσωπα σίγουρα δεν είναι ό,τι πιο ευχάριστο. Μέχρι τη στιγμή που θα έχουμε στη διάθεσή μας το εμβόλιο, θα πρέπει όμως να προσαρμοστούμε σε αυτές τις συνθήκες.

Ποιες επιλογές όμως έχουμε; Να καθόμαστε άπραγοι στο σπίτι και να κοιτάμε μελαγχολικά το παράθυρο; Σίγουρα αυτή η πρακτική δεν αποτελεί λύση. Να βλέπουμε όλη μέρα σειρές; Ούτε και αυτό είναι κάτι που θα έχει θετική επίδραση στην καθημερινότητά μας. Όλα θέλουν μέτρο. Γι’ αυτό ρώτα κάθε μέρα τον εαυτό σου:

-Ποια πράγματα θα ήθελα να πετύχω σήμερα;

-Τι θα με έκανε χαρούμενο-η μέσα στο σπίτι;

-Με ποιον θα ήθελα να μιλήσω σήμερα;

Ξεκινώντας από αυτή τη βάση, δώσε στον εαυτό σου το περιθώριο να κάνει κάτι διαφορετικό. Άσε το κινητό στην άκρη, κλείσε το Netflix και ξεκίνα σήμερα κάποιες από τις δραστηριότητες που ακολουθούν. Σύντομα, θα δεις πολύ μεγάλη διαφορά στη διάθεσή σου.

1. Κάνε yoga 

Ξεκίνα τη μέρα σου με κάποιες ασκήσεις. Θα σε βοηθήσουν να μειώσεις το άγχος, που συνήθως συνοδεύει τον κατ’οίκον περιορισμό.  Θα βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση, θα κοιμάσαι καλύτερα και θα αποκτήσεις περισσότερη ευλυγισία και δύναμη. Υπάρχουν πολλά μαθήματα yoga online. Ίσως βρεις κάτι ακόμα και δωρεάν.

2. Φτιάξε ένα ξεχωριστό χώρο για την εργασία σου και διατήρησέ τον καθαρό

Το να έχεις ένα καθαρό και τακτοποιημένο χώρο, είναι “κλειδί” για την παραγωγικότητά σου. Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να πετάξεις άχρηστα χαρτιά και σκουπίδια, προκειμένου να έχεις καλύτερη συγκέντρωση και να αξιοποιείς σωστά το χρόνο.

3. Μίλα καθημερινά με 2 ανθρώπους που είμαι σημαντικοί για σένα

Η κοινωνική συναναστροφή βελτιώνει πάντα τη διάθεσή μας και βοηθά να αποβάλουμε το συσσωρευμένο άγχος. Ειδικά στην περίπτωση που είσαι σαν άνθρωπος εσωστρεφής, κράτα ενεργές τις επαφές σου στη διάρκεια της καραντίνας.

4. Ψάξε για προσφορές

Την περίοδο που διανύουμε θα συνειδητοποιήσεις ότι οι προσφορές δίνουν και παίρνουν! Με σωστή έρευνα μπορείς να προμηθευτείς από ρούχα και παπούτσια, μέχρι πίτσα σε πολύ καλές τιμές.

5. Τα Σαββατοκύριακα “ρίξε το” έξω!

Αν δεν υπήρχε η καραντίνα, το Σάββατο θα πήγαινες μια βόλτα. Μπορείς να κάνεις το ίδιο μέσα από τον υπολογιστή σου, πραγματοποιώντας “επίσκεψη” σε ένα μουσείο, παρακολουθώντας θεατρικές παραστάσεις και άλλα πολιτιστικά δρώμενα, καθώς εν μέσω πανδημίας, υπάρχουν πολλές δωρεάν ψυχαγωγικές δραστηριότητες που μπορείς να πραγματοποιήσεις από την άνεση του καναπέ σου.

6. Δοκίμασε το διαλογισμό

Μπορεί στην αρχή να σου φανεί περίεργο, όμως ο διαλογισμός έχει ευεργετικά οφέλη αν τον υιοθετήσεις καθημερινά. Περιορίζει την ένταση και την κυκλοθυμία, χαρίζει συναισθηματική υγεία, αυτογνωσία και αλτρουιστική διάθεση, που λίγο πολύ όλοι τα χρειαζόμαστε.

Leave a Reply

Your email address will not be published.