Πολύς λόγος γίνεται για τη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες. Ο γονέας συχνά βλέπει κάποια σημάδια αλλά δεν ξέρει αν πρέπει να τα συσχετίσει με μαθησιακή δυσκολία. Γι’αυτό το λόγο απευθυνθήκαμε στην Ψυχολόγοειδική σε θέματα Ειδικής Εκπαίδευσης, Λογοθεραπείας και Συμβουλευτικής Γονέων και Διευθύντρια του Κέντρου Ειδικών Θεραπειών «Ίσιδα», κυρία Ειρήνη Γιαννόπαπα, προκειμένου να διαλευκάνει ποιες ενδείξεις θα πρέπει να κάνουν τον γονέα να ζητήσει τη συμβουλή ειδικού για πιθανή μαθησιακή δυσκολία του παιδιού:

  • Το παιδί διαβάζει ένα κείμενο στο βιβλίο του και ενώ δεν έχει άγνωστες λέξεις του είναι δύσκολο να κατανοήσει το περιεχόμενο.
  • Ενώ μπορεί να γνωρίζει πως να λύσει ένα αριθμητικό πρόβλημα , κάνει λάθος επειδή δεν έχει καταλάβει την εκφώνηση του προβλήματος.
  • Για να αντιγράψει κάτι από τον πίνακα, χρειάζεται να ελέγξει πολλές φορές τον πίνακα και συχνά να ελέγξει τις λέξεις που γράφει συλλαβή προς συλλαβή. Ακόμη και στην αντιγραφή μπορεί να υπάρχουν αρκετά ορθογραφικά λάθη.
  • Μπορεί να διηγείται γεγονότα με λάθος χρονική σειρά
  • Μπορεί να μη θυμάται σημαντικές ημερομηνίες όπως τα γενέθλιά του ή τη γιορτή του.

Τα παραπάνω αποτελούν μόνο ενδείξεις, καλό θα ήταν αν τα αντιληφθείτε να το συζητήσετε με τον εκπαιδευτικό του παιδιού και να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό.

Ευχαριστούμε την κυρία Γιαννόπαπα  Ν.  Ειρήνη /Ψυχολόγο
M.Sc. in Special Education,Speech Therapy & Parent Counseling
Διευθύντρια Κέντρου  Ειδικών  Θεραπειών  ” Ίσιδα”-Αγωγή Δυσλεξίας, Λογοθεραπεία, Ψυχοθεραπεία
Ηρ. Πολυτεχνείου  87,Πειραιάς

Τηλέφωνο: 210 4535 078, www.isida.gr, [email protected]