Υπάρχει πολλή βιβλιογραφία εκεί έξω για τα οφέλη του να διατηρείς το γραφείο σου καθαρό και τακτοποιημένο. Ένας οργανωμένος χώρος εργασίας υποτίθεται ότι είναι καλός για την παραγωγικότητα και τη μείωση των επιπέδων άγχους, μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων.

Πρόσφατα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι υποστηρίζουν το ακατάστατο στυλ γραφείου. Ένα αποδιοργανωμένο περιβάλλον θεωρούν ότι ενισχύει τη δημιουργικότητα και βοηθά στην επίλυση προβλημάτων. Πολλά σεβαστά μυαλά, όπως ο Άλμπερτ Αϊνστάιν, είχαν ακατάστατα γραφεία.

Τελικά τι από τα δύο ισχύει;

Οργανωμένο γραφείο

Το κοινό αίσθημα ήταν συχνά ότι ένας οργανωμένος και καθαρός χώρος εργασίας είναι η καλύτερη επιλογή για σχεδόν όλους.

Σε μια μελέτη του 2011 από το OfficeMax, το 90% των συμμετεχόντων θεώρησε ότι η ακαταστασία επηρέαζε αρνητικά τη ζωή τους. Το 77% συμφώνησαν ότι η ακαταστασία βλάπτει την παραγωγικότητά τους. Επίσης, το 28% των ενηλίκων δήλωσε ότι ένας ακατάστατος χώρος εργασίας τους δημιουργούσε άγχος και χαοτικό αίσθημα.

Ακατάστατο γραφείο

Από την άλλη πλευρά, η αίσθηση που επικρατεί τελευταία υποστηρίζει ότι ο ακατάστατος τρόπος ζωής έχει τα θετικά του. Σε μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, οι συμμετέχοντες παρήγαγαν 28% περισσότερη δημιουργική εργασία όταν το περιβάλλον τους ήταν ακατάστατο. Θεωρείται ότι η αποδιοργάνωση μας βοηθά να βρίσκουμε νέους και καινοτόμους τρόπους για να κάνουμε πράγματα και να επιλύουμε προβλήματα.

Στην πραγματικότητα, ένα αποδιοργανωμένο περιβάλλον μπορεί πραγματικά να μας βοηθήσει να σκεφτόμαστε πιο καθαρά. Η ακαταστασία λειτουργεί ως κίνητρο να βρούμε απλές και έξυπνες λύσεις ώστε να λύσουμε προβλήματα ή να δημιουργήσουμε σύντομα μονοπάτια που θα οδηγήσουν πιο γρήγορα σε αποτελέσματα. Μια μελέτη επίσης, διαπίστωσε ότι τα παιδιά μεταξύ 24-30 μηνών μπορούσαν να μάθουν τη γλώσσα πολύ πιο γρήγορα δημιουργώντας ένα χάος γύρω τους.

Εν τέλει;

Στο τέλος της ημέρας, το ποιο στυλ θα ενισχύσει την απόδοση της εργασίας σας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από εσάς, τους στόχους σας και τις φυσικές σας τάσεις. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2010, οι εργαζόμενοι στους οποίους δόθηκε η ελευθερία να οργανώσουν τα γραφεία τους ήταν 32% πιο παραγωγικοί από εκείνους που δεν είχαν τον έλεγχο του περιβάλλοντός τους.

Διατηρήστε τον χώρο εργασίας σας τόσο ακατάστατο ή οργανωμένο ανάλογα με τον δικό σας προσωπικό τρόπο σκέψης και μην αγχώνεστε εάν το στυλ σας διαφέρει από τους συναδέλφους σας. Εξάλλου ο στόχος είναι να είστε αποδοτικοί και όχι με ποιον τρόπο θα φτάσετε στον στόχο.