Οι Έλληνες είμαστε φύσει θαλασσινός λαός, καθώς από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα έχουμε μάθει να ζούμε μαζί με το θαλασσινό στοιχείο, καθώς αναμφίβολα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNA μας. H δραστηριότητα και η ενασχόληση μας με τον υδάτινο κόσμο συνδέεται τόσο με τον πολιτισμό όσο και με την καθημερινότητα μας, για αυτό και η αλιεία δεν θα μπορούσε παρά να αποτελεί κομμάτι της ελληνικής ιδιοσυγκρασίας. Και πως να μην είναι άλλωστε από τη στιγμή, που το Αιγαίο είναι μια από τις πιο πλούσιες θάλασσες σε βιοποικιλότητα και ζωή σε ολόκληρο τον κόσμο.

Τα ιχθυοτροφεία Σελόντα για παραπάνω από 30 χρόνια προμηθεύουν με φρέσκα ψάρια (είδη ποικιλίας λαβρακίου και τσίπουρας) την ελληνική αγορά και σίγουρα το να έχεις τη δυνατότητα να γνωρίσεις από κοντά τη διαδικασία της δημιουργίας και διάθεσης φρέσκων ψαριών είναι κάτι που δεν συμβαίνει συχνά. Πρόσφατα, η Lidl Ελλάς μου έδωσε την ευκαιρία να «βουτήξω» ακριβώς στην πηγή του φρέσκου ψαριού δεν σας κρύβω ότι η εμπειρία μου στις ιχθυοκαλλιέργειες Σελόντα στην Αργολίδα, μου έμεινε αξέχαστη, καθώς έζησα κάτι τελείως πρωτόγνωρο και συγχρόνως εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Γνωρίζοντας από κοντά την ξεχωριστή διαδικασία της καλλιέργειας ψαριών που εφαρμόζει η Σελόντα, δε γίνεται να μην θαυμάσεις τον επαγγελματικό τρόπο που εκτελούνται όλες οι διαδικασίες. Το έμπειρο προσωπικό, ο ποιοτικός έλεγχος υψηλού επίπεδου, o σεβασμός στο περιβάλλον και ειδικότερα στο θαλάσσιο οικοσύστημα και φυσικά οι υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της Σελόντα αποτελούν την καλύτερη «εγγύηση» ποιότητας και φρεσκάδας για τα ψάρια που φτάνουν στο πιάτο μας.

Για αυτό και η συνεργασία με τα Lidl (που ήδη αριθμεί 5 χρόνια) δεν είναι καθόλου τυχαία. Με περισσότερους από 3.360 τόνους ψαριών και με σταθερά ανοδική πορεία, η Σελόντα έχει αφήσει το στίγμα της όχι μόνο στην ελληνική αγορά, αλλά και σε 25 ακόμη χώρες, καθώς τα ψάρια που παράγονται μεταφέρονται σε αυτές όσο οδικών όσο και αεροπορικώς. Μάλιστα, η ποσότητα τσιπούρας και λαβρακίου που θα φτάσει στα ράφια των καταστημάτων του δικτύου της εταιρίας στην Ελλάδα, αναμένεται να αγγίξει φέτος τους 1.500 τόνους, ενώ το 2018 η αντίστοιχη ποσότητα ήταν περίπου 928 τόνοι!

Οι καινοτομικές συσκευασίες τροποποιημένης ατμόσφαιρας που χρησιμοποιούνται από τη Σελόντα για λογαριασμό της Lidl Ελλάς φέρνουν το πραγματικά φρέσκο ψάρι σε κάθε κατάστημα Lidl, σε όλη την Ελλάδα, διατηρώντας όλα τα θρεπτικά συστατικά με συντήρηση σε απλό ψυγείο και προσφέροντας στους καταναλωτές σημαντικά πλεονεκτήματα. Αρχικά, στη συσκευασία αναγράφεται η ημερομηνία αλίευσης, η μονάδα παραγωγής και ο κωδικός συσκευαστηρίου, ενώ τα ψάρια είναι 100% έτοιμα για μαγείρεμα καθώς είναι καθαρισμένα στη συσκευασία τους. Αυτό σημαίνει πως ο καταναλωτής πληρώνει μόνο το καθαρό βάρος, μιας και στην τιμή ανά κιλό δεν περιλαμβάνονται τα εντόσθια, τα βράγχια και τα λέπια (αν μη τι άλλο μια εξαιρετικά «τίμια» προσέγγιση).

Επίσης, η Lidl Ελλάς συνεργάζεται με την AGROLAB RDS, ένα από τα πιο αναγνωρισμένα ελληνικά εργαστήρια ολοκληρωμένων και συμβουλευτικών λύσεων στη βιομηχανία των τροφίμων, προχωρώντας σε επιπλέον συστηματικό έλεγχο υγιεινής και ασφάλειας των νωπών προϊόντων της. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, η Lidl Ελλάς δεσμεύεται για τη συμβολή της στη συνεχή βελτίωση των πρακτικών αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, επιβεβαιώνοντας έτσι την πίστη της στις αρχές της βιωσιμότητας και της προστασίας του θαλάσσιου οικοσυστήματος. Βασικοί στόχοι της εταιρίας είναι η προστασία της βιοποικιλότητας, η μείωση της υπεραλίευσης και της θαλάσσιας ρύπανσης, καθώς και η προστασία των ανθρώπων και των εργασιακών τους δικαιωμάτων κατά την παραγωγή και επεξεργασία αλιευτικών προϊόντων.

Αναμφίβολα, λίγα είναι τα επαγγελματικά ταξίδια που μπορούν να μείνουν για πάντα χαραγμένα στη μνήμη σου και σίγουρα το ταξίδι μου στην Αργολίδα για να γνωρίσω από κοντά τα ιχθυοτροφεία Σελόντα, ανήκει σε αυτή την κατηγορία! Πραγματική εμπειρία που θα την θυμάμαι για πάντα!