Η Fjällräven κατέλαβε την υψηλότερη θέση στην κατηγορία της ανάμεσα σε καταναλωτές στη Σουηδία, στη μεγαλύτερη μελέτη της Ευρώπης για brands που αφορούν τη βιωσιμότητα.

Για τέταρτη συνεχή χρονιά, οι καταναλωτές στη Σουηδία ψήφισαν τη Fjällräven ως τo πιο βιώσιμο brand της χώρας στην κατηγορία «Brands Ένδυσης και Μόδας» στον Δείκτη Βιωσιμότητας Εμπορικών Σημάτων (Sustainable Brand Index) του 2023. Με τη βοήθεια 80.000 καταναλωτών σε 8 χώρες, το Sustainable Brand Index μετρά και αναλύει σχεδόν 1.600 μάρκες σε 36 κλάδους σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα. Η ανεξάρτητη μελέτη διεξάγεται ετησίως από το 2011 και εξετάζει πώς οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα βιώσιμα brands.

«Τα μεγάλα outdoor brands δεν μπορούν να επιβιώσουν σήμερα χωρίς σταθερές πρακτικές βιωσιμότητας. Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η δουλειά που κάνει η Fjällräven γίνεται αντιληπτή και εκτιμάται από τους καταναλωτές», δήλωσε ο Martin Nordin, εκτελεστικός πρόεδρος της Fenix Outdoor.

«Είμαι περήφανος που η Fjällräven δεν είναι η μόνη μάρκα του ομίλου Fenix Outdoor που κατέλαβε την πρώτη θέση στην κατηγορία της. Η Naturkompaniet κατέλαβε επίσης την πρώτη θέση».

«Η υπευθυνότητα απέναντι στη φύση καθοδηγεί τη Fenix Outdoor από την αρχή, οπότε αυτή η αναγνώριση για δύο brands του ομίλου μας είναι σημαντική».

Η Fjällräven ιδρύθηκε το 1960 και έχει οικοδομήσει την παγκόσμια φήμη της στη δημιουργία outdoor ρούχων και εξοπλισμού με έμφαση στην ανθεκτικότητα, τη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητα.

«Το όραμά μας είναι να γίνουμε το πιο βιώσιμο και premium outdoor brand στον κόσμο, γι’ αυτό και χαιρόμαστε που οι καταναλωτές εμπιστεύονται τη Fjällräven και τις προσπάθειές μας να προωθήσουμε τη βιώσιμη καινοτομία και να θέσουμε αυστηρούς κανονισμούς για να εισάγουμε νέα πρότυπα βιωσιμότητας», δήλωσε ο Martin Axelhed, CEO της Fjallräven.

«Είναι γνωστό πως οι Σουηδοί καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερα μεγάλη αξία στη βιωσιμότητα, οπότε το γεγονός ότι αναγνωρίζεται ως κορυφαία μάρκα του κλάδου στη Σουηδία αποδεικνύει ότι βαδίζουμε προς τη σωστή κατεύθυνση».

«Το επίκεντρο των προσπαθειών μας για τη βιωσιμότητα είναι να συμβάλλουμε θετικά στη φύση ή, όπως λέμε, να αφήσουμε τη ‘σκηνή’ μας σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι την παραλάβαμε. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που η σκληρή δουλειά που κάνει η Fjällräven σε όλα, από την υπεύθυνη προμήθεια υλικών και τη διαφανή αναφορά ΕΚΕ, μέχρι την ουσιώδη εξάλειψη των χημικών ουσιών, έχει αντίκτυπο και αναγνωρίζεται από τους καταναλωτές», δήλωσε ο Aiko Bode, Chief Sustainability Officer της Fenix Outdoor.

Πώς η Fjällräven πρωτοπορεί στη βιωσιμότητα

Το να ηγείται ένα brand των πρακτικών αειφορίας απαιτεί σημαντική δράση – και με την πάροδο των ετών, η Fjällräven έχει πρωτοστατήσει στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών της επιπτώσεων. Μία από τις πιο υποτιμημένες, αλλά πιο σημαντικές πτυχές της βιωσιμότητας είναι η μακροζωία. Η Fjällräven έχει γίνει γνωστή για τον σχεδιασμό διαχρονικών ρούχων και εξοπλισμού για μια ολόκληρη ζωή, χρησιμοποιώντας υλικά που είναι σκληρά, ανθεκτικά και εύκολα επισκευάσιμα. Εκπαιδεύει επίσης την παγκόσμια κοινότητά της από λάτρεις της υπαίθρου για το πώς να φροντίζουν τον εξοπλισμό τους μέσω εκδηλώσεων «φροντίδας και επισκευής» σε καταστήματά της, εκδηλώσεις οι οποίες γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς.

Υπερφθοράνθρακες (PFCs)

Μέχρι το 2011, η Fjällräven είχε ήδη αναπτύξει το πρώτο αδιάβροχο υλικό σκληρού κελύφους, το Eco-Shell, το οποίο κατασκευάστηκε χωρίς τη χρήση επιβλαβών υπερφθορανθράκων (PFC) στον εμποτισμό DWR – και εκπαίδευε τους πελάτες της σχετικά με τον τρόπο επανεμποτισμού των ενδυμάτων κελύφους χρησιμοποιώντας λύσεις χωρίς PFC.

Μέχρι το 2015, η εταιρεία είχε καταργήσει σταδιακά όλους τους εμποτισμούς PFC σε ολόκληρη τη σειρά προϊόντων της Fjällräven, από ρούχα μέχρι σακίδια πλάτης και σκηνές.

Η δημιουργία λύσεων χωρίς PFC και η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σχετικά με τις καταστροφικές επιπτώσεις των PFC στο περιβάλλον ήταν ένα σημαντικό θέμα για τη Fjällräven. Σήμερα, καλωσορίζει τους νέους νομικούς κανονισμούς και είναι ενθουσιασμένη που περισσότερα brands συμμετέχουν στο ταξίδι προς μια βιομηχανία outdoor χωρίς PFC.

Πούπουλα

Όταν πρόκειται για υλικά ζωικής προέλευσης, ένα βασικό μέρος της προσέγγισης της Fjällräven για τη βιωσιμότητα είναι η ιχνηλασιμότητα. Η υπόσχεση Down Promise της εταιρείας εγγυάται 100% ιχνηλασιμότητα και ηθικά παραγόμενα πούπουλα, χρησιμοποιώντας μια αλυσίδα παραγωγής με αυστηρούς και επαναλαμβανόμενους ελέγχους των προμηθευτών και υπεργολάβων της. Η ευημερία των πτηνών είναι η πρώτη προτεραιότητά μας, ακολουθούμενη στενά από την υψηλή ποιότητα του πούπουλου.

Πριν από την εφαρμογή της υπόσχεσης αυτής, οι μεγάλες αλυσίδες παραγωγής σήμαιναν ότι η Fjällräven δεν γνώριζε ακριβώς από πού προερχόταν το πούπουλο της. Έτσι, για να διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα καλής διαβίωσης των ζώων, η Fjällräven αποφάσισε να εξετάσει πιο προσεκτικά την αλυσίδα προμήθειας πούπουλων και να αναπτύξει τα δικά της αυστηρά πρότυπα αντί να βασίζεται σε τρίτους ή σε πιστοποιητικά.

Μετά από πολλά χρόνια σκληρής δουλειάς, το αποτέλεσμα ήταν η υπόσχεση Down Promise της Fjällräven, η οποία ισχύει από το 2014 και θεωρείται η καλύτερη και πιο διαφανής στη βιομηχανία outdoor.

Μαλλί

Το μαλλί είναι ένα άλλο προτιμώμενο υλικό ζωικής προέλευσης που χρησιμοποιείται από τη Fjällräven και έχει σημαντική λειτουργικότητα σε εξωτερικούς χώρους. Στο παρελθόν, η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού μαλλιού δεν είχε διαφάνεια. Για τη Fjällräven, ωστόσο, ο καθορισμός των δικών της αυστηρών κανονισμών με τους προμηθευτές της με διαφανή τρόπο αποτέλεσε κρίσιμο μέρος της προσέγγισής της για τη βιωσιμότητα.

Ένα πιλοτικό πρόγραμμα το 2014 με ένα τοπικό αγρόκτημα στη βόρεια Σουηδία επέτρεψε στο brand να προσδιορίσει βελτιωμένες διαδικασίες παραγωγής και να ορίσει τα δικά του πρότυπα για την καλή διαβίωση των ζώων και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Σήμερα, η Fjällräven συνεργάζεται με την εταιρεία ZQ Wool με έδρα τη Νέα Ζηλανδία, η οποία διαπιστεύει και συνεργάζεται με φάρμες σε όλη τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία και διασφαλίζει την προμήθεια, την ποιότητα και την ακεραιότητα του μαλλιού. Πάνω απ’ όλα, διασφαλίζει την καλή διαβίωση των ζώων, καθώς και την περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα, τα οποία είναι όλα σύμφωνα με τα υψηλά πρότυπα που έχει ορίσει η Fjällräven.

Για την ZQ Wool, η Fjällräven είναι πλέον ο μεγαλύτερος αγοραστής μαλλιού ZQRX, το κορυφαίο πρότυπο μαλλιού ηθικής προέλευσης. Σε σύγκριση με το μαλλί με πιστοποίηση ZQ, το ZQRX δημιουργεί επίσης ένα πρότυπο για ολιστικά διαχειριζόμενες γεωργικές πρακτικές, το οποίο συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του εδάφους και τη μείωση του άνθρακα.

Περισσευούμενα υφάσματα

Τα κατάλοιπα υφασμάτων αντιμετωπίζονται άμεσα με μια limited collection ενδυμάτων και εξοπλισμού. Η διαδικασία αυτή δημιουργήθηκε με τη χρήση περισσευούμενων υφασμάτων που συγκεντρώθηκαν από τα εργοστάσια της Fjällräven.

Με την ονομασία Samlaren, ή αλλιώς «Συλλέκτης» στα ελληνικά, η συλλογή αναδεικνύει πώς οι πόροι αυτοί μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν με συνειδητό και βιώσιμο τρόπο σε τέτοιο βαθμό ώστε αυτό που αρχικά θεωρούταν «απόρριμμα» να μπορεί να μετατραπεί σε ένα πολύτιμο, συλλεκτικό αντικείμενο.

Η επόμενη συλλογή Samlaren θα γίνει διαθέσιμη στις 18 Απριλίου 2023.

Το 1960, ο Åke Nordin ίδρυσε τη Fjällräven στο υπόγειό του στην πόλη Örnsköldsvik στη βόρεια Σουηδία. Σήμερα ο διαχρονικός, λειτουργικός και ανθεκτικός εξοπλισμός υπαίθρου της εταιρείας έχει παγκόσμια παρουσία και βρίσκεται σε περισσότερες από 70 χώρες. Η γκάμα προϊόντων της Fjällräven περιλαμβάνει ρούχα και αξεσουάρ outdoor για άνδρες και γυναίκες, καθώς και σακίδια πλάτης, σκηνές και υπνόσακους. Η Fjällräven θέτει ως προτεραιότητα την υπεύθυνη συμπεριφορά απέναντι στους ανθρώπους, τα ζώα και τη φύση και ενθαρρύνει και διατηρεί το ενδιαφέρον του κοινού για την ύπαιθρο. Η εταιρεία είναι ο εμπνευστής δύο δημοφιλών εκδηλώσεων υπαίθρου, του Fjällräven Classic και του Fjällräven Polar, οι οποίες προσελκύουν χιλιάδες συμμετέχοντες κάθε χρόνο.