Σενάριο: Ρόουζ Γκλας, Βερόνικα Τοφίλσκα

Σκηνοθεσία: Ρόουζ Γκλας

Παίζουν: Κρίστεν Στιούαρτ, Κέιτι Ο’Μπράιαν, Τζένα Μαλόουν, Ντέιβ Φράνκο, Εντ Χάρις, Άννα Μπαρίσνικοβ

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Μπεν Φόρντεσμαν

Σκηνογραφία: Κέιτι Χίκμαν

Κοστούμια: Όλγκα Μιλ

Μοντάζ: Μαρκ Τάουνς

Μουσική: Κλιντ Μάνσελ

Ημερομηνία κυκλοφορίας: 14 Μαρτίου 2024

Διάρκεια: 1 ώρα και 44 λεπτά

Η ταλαντούχα σκηνοθέτιδα Ρόουζ Γκλας (Saint Maud) στη δεύτερη ταινία της παρουσιάζει μία ηλεκτρισμένη ερωτική ιστορία με πρωταγωνίστριες την Κρίστεν Στιούαρτ και την ανερχόμενη Κέιτι Ο’Μπράιαν. Η ταινία συνδυάζει τη μαύρη κωμωδία, το queer έγκλημα, το πνιγηρό pulp, το οικογενειακό δράμα και το θρίλερ εκδίκησης για να εξερευνήσει τις καταστροφικές και μεθυστικές δυναμικές της φιλοδοξίας και του τρελού έρωτα. Στην ταινία πρωταγωνιστούν επίσης ο Εντ Χάρις -σε αξέχαστη ερμηνεία-, η Τζένα Μαλόουν και ο Ντέιβ Φράνκο.

Σύνοψη

Η Λου, μία μοναχική μάνατζερ γυμναστηρίου, ερωτεύεται με πάθος την Τζάκι, μία φιλόδοξη μπόντι μπίλντερ που οδεύει προς το Βέγκας για να εκπληρώσει το όνειρο της. Όμως, αυτός ο έρωτας πυροδοτεί βία και οι δυο τους εγκλωβίζονται στον ιστό της βουτηγμένης στο έγκλημα οικογένειας της Λου.

Σχετικά με την παραγωγή

Ο Ματωμένος Δεσμός είναι μία ιστορία για φυγάδες που σπάει το καλούπι με μία ονειρική και εφιαλτική ατμόσφαιρα, αστεία και κραυγαλέα, δηλητηριώδη και γεμάτη από τη μαγεία του ανοιχτού δρόμου. Η ιστορία παρακολουθεί τη Λου, μία μοναχική μάνατζερ γυμναστηρίου που διασταυρώνεται με μία φιλόδοξη μπόντι μπίλντερ με φόντο μία μικρή πόλη στο Νέο Μεξικό.

Η σκηνοθέτιδα Ρόουζ Γκλας μαζί με το καστ -που περιλαμβάνει την Κρίστεν Στιούαρτ, την πρωτοεμφανιζόμενη Κέιτι Ο’Μπράιαν, τον Εντ Χάρις, τον Ντέιβ Φράνκο και την Τζένα Μαλόουν- συνδυάζουν τη μαύρη κωμωδία, το queer έγκλημα, το πνιγηρό pulp, το οικογενειακό δράμα και το θρίλερ εκδίκησης για να εξερευνήσουν τις καταστροφικές και μεθυστικές δυναμικές της φιλοδοξίας και του τρελού έρωτα.

Η ταινία είναι η δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους της Γκλας και η πρώτη της επί αμερικανικού εδάφους, σε ένα τοπίο που με τον φακό της το αποτυπώνει με έναν οικείο και την ίδια στιγμή πρωτόγνωρο τρόπο.

Η σκηνοθέτιδα εμφανίστηκε με ένα φρέσκο και ολοκληρωμένο όραμα το 2020, με το ντεμπούτο της, το Saint Maud, το αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές ως ένα αριστούργημα στο είδος του τρόμου, μία άγρια εξερεύνηση της πίστης και της παράνοιας.

Η Γκλας δεν ήθελε να επιστρέψει στο ίδιο είδος και μαζί με τη Βερόνικα Τοφίλσκα, άρχισε να γράφει ένα σενάριο ακριβώς αντίθετο με το ψυχρό και κλειστοφοβικό Saint Maud. Με φόντο τα ανοιχτά τοπία της αμερικανικής δύσης, αυτό το κυριολεκτικά μυώδες θρίλερ θα ήταν ποτισμένο με ιδρώτα και χιούμορ και θα είχε επικούς χαρακτήρες που ανατρέπουν τα αρχέτυπα.

Η ταινία παρακολουθεί την Τζάκι, μία χαρισματική ενζενί και νεοφερμένη γυναίκα στην πόλη που, αναζητώντας τη δόξα σε έναν διαγωνισμό μπόντι μπίλντιγκ στο Λας Βέγκας, καταλήγει στο γυμναστήριο Κρέιτερ. Εκεί συναντά τη Λου, δίνοντας σπίθα στη σκοτεινή και αλλόκοτη οδύσσεια μέσα από τον πόθο, την εκδίκηση και την απόδραση.

Η κλίμακα της ταινίας, που περιλαμβάνει σκηνικά, εφέ και ξαφνικές εκρήξεις του φαντασιακού, ήταν μία ολοκαίνουρια εμπειρία για την Γκλας. «Ήταν μία πρόκληση να κάνω κάτι διαφορετικό. Η ίδια η ιστορία και η απόφαση να γράψω το σενάριο με κάποιον άλλο, η συνεργασία πάντα φέρνει κάτι διαφορετικό και συναρπαστικό. Ήξερα ότι ήθελα να κάνω κάτι pulp και πομπώδες με πολύ μαύρο χιούμορ».

Παρόλο που το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό, η Γκλας θεωρεί ότι και οι δύο ταινίες μοιράζονται τις ίδιες θεματικές. «Και οι δύο έχουν να κάνουν με ανθρώπους που προσπαθούν να μεταμορφωθούν, καθώς και με τη δυναμική των πολύ στενών σχέσεων. Μόνο που αυτή τη φορά η ταινία λέει ότι αν πιστεύεις ότι η μοναξιά είναι δύσκολη, τότε περίμενε να δεις τι σημαίνει να είσαι ερωτευμένος» σχολιάζει η Γκλας γελώντας. «Πολύ συχνά ο έρωτας θεωρείται κάτι που σε μεταμορφώνει προς το καλύτερο, αλλά τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα». Η ταινία παίζει με αυτή την γκρίζα περιοχή, με τις  ιδιοτελείς, παρασιτικές ποιότητες του έρωτα και τους τρόπους που μπορεί να σε κάνουν να νιώθεις ενθουσιασμένος, αλλά και πιο άρρωστος και ήθελε να αναποδογυρίσει τα κινηματογραφικά κλισέ και παραδέχεται ότι η ταινία «θέτει ερωτήματα γύρω από την έννοια του δυναμικού γυναικείου χαρακτήρα. Ήξερα ότι ήθελα να κάνω κάτι σχετικό με μία μπόντι μπίλντερ, ένα άτομο αδιαμφισβήτητης δύναμης, πνευματικής και σωματικής, που χάνει όμως τη δύναμη της από τους γύρω της».

Σχετικά με την επιλογή της να κινηθεί στον σχετικά ανεξερεύνητο κόσμο του μπόντι μπίλντινγκ των 80s, η σκηνοθέτιδα σχολιάζει «ότι έμοιαζε με την τελευταία δεκαετία της υπερβολής, λίγο πριν τον μηδενισμό των ’90s. Η υπερβολή έφτασε το απόγειο της και τελικά καταρρίφθηκε. Το μπόντι μπίλντινγκ, μαζί με τα στεροειδή που παίρνει η Τζάκι, ήταν μία αντανάκλαση του κινδύνου που επιφέρει η έλλειψης φυσικότητας, η φιλοδοξία για τη φιλοδοξία, η δύναμη για τη δύναμη».

Η Γκλας και η Τοφίλσκα τοποθέτησαν την ιστορία τους σε δύο αποπνικτικούς κόσμους, σε ένα γυμναστήριο και σε μία λέσχη οπλοφορίας στο απόκρημνο Νέο Μεξικό. «Είναι μία οξυμμένη εκδοχή της Αμερικής, όπως και όλη η ταινία που έχει ένα πόδι στην πραγματικότητα και ένα πόδι στα σύννεφα. Ούτε εγώ ούτε η Βερόνικα καταγόμαστε από την Αμερική, οπότε η εκδοχή που θα δούμε είναι πλασμένη με τη φαντασία μας και την πανταχού παρούσα επιρροή των αμερικάνικων ταινιών και της τηλεόρασης».

«Λίγοι είναι οι δημιουργοί που κάνουν τόσο κινηματογραφικές, ζωντανές και στυλιζαρισμένες ταινίες όπως η Ρόουζ» λέει η Κρίστεν Στιούαρτ. «Δεν κάνει ταινίες που θυμίζουν άλλες ταινίες, παρόλο που μπορείς να διακρίνεις τις εμπνεύσεις της. Το έργο της πηγάζει από κάτι γνήσιο και το πλαίσιο, η αρχιτεκτονική και η φωνή της ταινίας είναι εντελώς δικά της. Θέλει να τρομάξει το κοινό και τον εαυτό της όχι ερεθιστικά, αλλά για να μας κάνει να στραφούμε προς τα μέσα».

Ο Ντέιβ Φράνκο προσθέτει, «Είναι μία ιστορία της οποίας δεν μπορείς να προβλέψεις την κατάληξη. Έχει μία ενέργεια αλλόκοτη, τρομαχτική, ανθρώπινη και γεμάτη τρελό οικογενειακό δράμα. Μου αρέσει που η Ρόουζ δεν συγκρατείται. Συνειδητοποιείς ότι σε αυτή την ταινία μπορεί να συμβούν τα πάντα και νιώθεις συνεχή αγωνία. Παρόλο που οι καταστάσεις είναι τραβηγμένες και οι χαρακτήρες είναι γεμάτοι ελαττώματα, πολλοί άνθρωποι θα ταυτιστούν με αυτό που περνάνε οι ήρωες της ταινίας».

Η Λου και η Τζάκι ενάντια στον κόσμο

Τα κινηματογραφικά ζευγάρια έχουν πολλές μορφές, από την περίπτωση των Bonnie & Clyde, Badlands, Thelma & Louise, Raising Arizona μέχρι το Natural Born Killers. Αλλά δεν έχει υπάρξει ξανά ζευγάρι όπως η Λου και η Τζάκι. Η Τζάκι με τα μαλλιά που έχει κόψει μόνη της, τα ψαλιδισμένα μπλουζάκια, τα βαθιά μυστικά κΙ την καταπιεσμένη ενέργεια, και η Τζάκι με τα αστραφτερά μπικίνι, τους φουσκωμένους μυς και τη γλυκιά αφέλεια που μεταμορφώνεται σε φονικό ένστικτο. Μπορεί να γίνουν ένα εκρηκτικό ταίρι, αλλά την ίδια στιγμή είναι τρελά ερωτευμένες. «Παρόλο το σκοτάδι και τη διαστροφή αυτών των χαρακτήρων, η Κρίστεν και η Κέιτι ερμηνεύουν τη σχέση της Λου και της Τζάκι με γλυκύτητα, τρυφερότητα και ζεστασιά» λέει η Γκλας

Η Κρίστεν Στιούαρτ που υποδύεται τη Λου σχολιάζει για τη σχέση τους, «αυτοί οι δύο χαρακτήρες έχουν μία πρωτόγνωρη δυναμική που δεν έχουμε ξαναδεί σε ταινία. Δεν έχουμε συχνά την ευκαιρία να δούμε γυναίκες να νικούν με πονηρούς τρόπους και δεν είναι εύκολο να το βλέπεις, αλλά ξέρω ότι θα γαργαλίσει τον εσωτερικό κόσμο πολλών γυναικών» σχολιάζει η Στιούαρτ.

«Η Λου έχει ένα θηριώδες εξωτερικό περίβλημα, που τη βοηθάει να έχει τον έλεγχο» λέει η Στιούαρτ για τον ρόλο της. «Πιστεύω ότι η Λου θέλει να είναι καλή. Πάντα τρέχει να διορθώσει τα λάθη των άλλων. Ξέρει όμως για τι είναι ικανή και όταν εξωθείται στα άκρα, η Λου θα προστατεύσει αυτό που αγαπάει».

Στο πρόσωπο της Τζάκι, η Λου βρίσκει μία εκτόνωση για ό,τι έχει καταπιέσει. «Η Τζάκι είναι ένα γυμνό καλώδιο» γελάει η Στιούαρτ. «Είναι ανοιχτόκαρδη, αντιδραστική και ζωντανή. Η Λου καθηλώνεται από την εμφάνιση της Τζάκι, φυσικά, αλλά ακόμα περισσότερο από την ενέργεια της. Η Λου προσπαθεί να περνάει απαρατήρητη και η Τζάκι είναι ένας ασταμάτητος λαμπερός μονόκερος».

Η διαδρομή για να βρεθεί η ηθοποιός που θα έπαιζε την Τζάκι ήταν δύσκολη. Από την αρχή η Γκλας είχε την άποψη ότι χρειαζόταν μία πραγματική μπόντι μπίλντερ που να είναι καινούρια στην υποκριτική και έτσι το κοινό να την ανακαλύψει παρέα με τη Λου.

Ο ρόλος εκτός από τη φυσική κατάσταση μιας μπόλντι μπίντερ απαιτούσε και σοβαρές υποκριτικές ικανότητες. «Είδαμε μπόντι μπίλντερ, μποξέρ, παλαίστριες, αρσιβαρίστριες, άτομα χωρίς υποκριτική εμπειρία και ανερχόμενες ηθοποιούς που είχαν αθλητικό υπόβαθρο, οι οποίες θα μπορούσαν να αποκτήσουν αυτή την εμφάνιση» λέει η Γκλας. Πάνω που είχαν αρχίσει να ανησυχούν και να απογοητεύονται, εμφανίστηκε η Κέιτι Ο’Μπράιαν σε μία από τις κασέτες.

«Η Κέιτι μας κίνησε το ενδιαφέρον αμέσως» λέει η Γκλας. «Είχε μία υπέροχη σκηνική παρουσία. Είχε πολύ καλή χημεία με την Κρίστεν. Ήμασταν ευγνώμονες που τη βρήκαμε».

Η ταινία σηματοδοτεί τον πρώτο μεγάλο ρόλο της Κέιτι Ο’Μπράιαν, παρόλο που έχει εμφανιστεί στα Ant-Man, The Wasp: Quantumania και στο Mandalorian.

Η Ο’Μπράιαν λέει ότι δεν ήταν εύκολη υπόθεση. «Όταν διάβασα το σενάριο, τρομοκρατήθηκα για να είμαι ειλικρινής» εξομολογείται. «Ήξερα ότι θα ήταν το πιο δύσκολο πράγμα που έχω κάνει στην καριέρα μου. Αλλά ερωτεύτηκα την Τζάκι. Προέρχεται από ένα σκληρό περιβάλλον, αλλά έχει κίνητρο και θέλει να γίνει άριστη, θέλει να την εκτιμούν και να την αγαπούν. Το κίνητρο της είναι να νικήσει στον διαγωνισμό του μπόντι μπίλντινγκ. Μετά συναντά τη Λου και τα χάνει λιγάκι. Το οικογενειακό δράμα της Λου αρχίζει να την εκτροχιάζει. Η Τζάκι είναι σαν φωτιά και η Λου σαν νερό. Η Λου κάνει τα ίδια κάθε μέρα και η Τζάκι είναι ένας ανεμοστρόβιλος που προκαλεί το χάος» εξηγεί η Ο’Μπράιαν για τον χαρακτήρα της Τζάκι.

Ως αθλήτρια πολεμικών τεχνών, η Ο’Μπράιαν είχε λάβει μέρος σε αγώνες μπόντι μπίλντινγκ και ακόμα σηκώνει βάρη στις προπονήσεις της. Αλλά δεν είχε την απόλυτη αγωνιστική φόρμα, δηλαδή την προσωρινό και εφήμερο μέγιστο μυικό ποσοστό σε συνδυασμό με το ελάχιστο σωματικό λίπος. Χρειάστηκε να κάνει εντατικές προπονήσεις και μία πολύ αυστηρή δίαιτα για να χτίσει τη σωματική εμφάνιση της Τζάκι. «Έκανα τρίωρες προπονήσεις την ημέρα και δίαιτα και έναν κύκλο ξηρασίας όταν πλησίαζαν τα γυρίσματα. Μου άρεσε που είχα την ευκαιρία να κάνω όλη τη ρουτίνα με τις πόζες του μπόντι μπίλντινγκ στην ταινία. Ένιωσα ότι ήμουν η Τζάκι και προπονούμουν για τον διαγωνισμό» σχολιάζει η ηθοποιός.

Συγχρόνως, η Ο’Μπράιαν ήθελε να βυθιστεί στον χαρακτήρα της Τζάκι. «Ήθελα οι άνθρωποι να δουν ότι δεν υπάρχει κάτι φρικαλέο ή επονείδιστο γύρω από μία γυναίκα που χτίζει μυς. Υπάρχει ομορφιά γύρω από αυτό».

Όταν η Τζάκι αρχίζει να παίρνει στεροειδή, στο σύμπαν της ταινίας, αυτές οι ουσίες είναι σαν να της κάνουν μάγια και τη μεταμορφώνουν σε μία επιθετική, τρομαχτική φιγούρα τύπου Χαλκ. Είναι όντως εξαιτίας των στεροειδών; «Ίσως είναι η αγάπη της Λου που τη μεταμορφώνει με την έννοια ότι η αγάπη μπορεί να ξυπνήσει κάτι σκοτεινό μέσα μας» λέει η Γκλας.

Η Στιούαρτ παραδέχεται ότι εντυπωσιάστηκε από την ατρόμητη ερμηνεία της Ο’Μπράιαν. «Η Κέιτι είναι τόσο διαθέσιμη, τόσο παρούσα και τόσο εκπληκτική ως Τζάκι. Έχει τη σπάνια ικανότητα να μεταμορφώνεται και η μεταμόρφωση της μου πήρε το μυαλό. Είναι δυνατή όχι μόνο γιατί είναι μυώδης, αλλά και λόγω της ενέργειας της. Με συγκίνησε η παρουσία της στην ταινία»

Λου ο πρεσβύτερος και η Οικογένεια

«Πρέπει ο κόσμος να φοβάται τον χαρακτήρα που υποδύομαι;» ρωτάει ύπουλα ο Εντ Χάρις που υποδύεται τον Λου τον πρεσβύτερο, τον πατέρας της Λου, έναν εγκληματία που λύνει και δένει στη μικρή πόλη του Νέου Μεξικού. «Λοιπόν, εξαρτάται. Αν φέρονται σωστά ή αν δεν με προδίδουν, τότε δεν χρειάζεται να φοβούνται. Είμαι καλός τύπος. Αλλά αν κάνουν κάτι που δεν μου αρέσει, τότε θα βρουν τον μπελά τους. Δεν έχω πρόβλημα να τακτοποιήσω όσους δεν συμπαθώ, για να το πω κι έτσι».

Η εκκεντρική ερμηνεία του Χάρις έδωσε απρόσμενες διαστάσεις στον ρόλο. Ο Λου ο πρεσβύτερος και η Λου δεν έχουν την συνηθισμένη δυναμική πατέρα-κόρης. Γνωρίζονται πολύ καλά και ξέρουν όλα τα μυστικά ο ένας του άλλου. «Υπάρχουν πράγματα από το παρελθόν που προκαλούν το μίσος της Λου» εξηγεί ο Χάρις. «Τα πράγματα χειροτερεύουν κατά τη διάρκεια της ταινίας. Η Ρόουζ έχει διεστραμμένη φαντασία και την αξιοποιεί σε αυτή την ιστορία».

Η Στιούαρτ απόλαυσε τις συναισθηματικές επιπλοκές μεταξύ της Λου και του πατέρα της. «Έχουν μία άθλια ιστορία, γεμάτη ανεπεξέργαστη οργή και αγάπη» λέει η ηθοποιός. «Η προσέγγιση του Εντ στον χαρακτήρα ήταν τόσο τρυφερή και με βοήθησε να δω πόσο εξοργιστικό είναι στα μάτια της Λου ότι θα μπορούσαν να τα έχουν όλα. Είναι ένας φοβερός αντίπαλος αλλά και ο πατέρας που θέλει πολύ να σου δώσει συμβουλές και να σου πει ότι σε αγαπάει. Αυτός ο συνδυασμός ήταν δυνατός μόνο χάρη σε έναν απίθανο ηθοποιό όπως ο Εντ».

Ο Χάρις αιφνιδίασε την Γκλας με την πινελιά που έδωσε στον χαρακτήρα του. «Του ζήτησα να έχει μία ιδιαίτερη εμφάνιση, όπως δεν τον έχουμε ξαναδεί» θυμάται η Γκλας. «Είπε ότι θα μπορούσε να έχει μία αλογοουρά ή κάτι τέτοιο. Φαντάστηκα ότι θα εμφανιζόταν με λίγα, λεπτά μαλλιά. Αντ’ αυτού, πήγε σε έναν φίλο του κομμωτή και έβαλε αυτά τα απίθανα extensions. Μου έστειλε μία φωτογραφία του με αυτό το τρελό μαλλί και την έδειξα στην Κρίστεν. Επί τόπου μου έδειξε μία φωτογραφία του μπαμπά της, που τελικά είχε τα ίδια μαλλιά. Αναρωτήθηκε μάλιστα αν είχα φωτογραφία του πατέρα της και την έστειλα στον Εντ. Αλλά όχι, ήταν ο ίδιος ο Εντ που διάλεξε αυτό το συγκεκριμένο στυλ και ήταν γραφτό να γίνει έτσι».

Η άλλη κόρη του Λου του πρεσβύτερου, η Μπεθ, έχει τα δικά της προβλήματα. Είναι παντρεμένη με έναν άντρα που την κακοποιεί υπογείως, τον κατά τα άλλα ταπεινό Τζέι Τζέι, που πυροδοτεί ένα σιωπηλό θυμό στη Λου και εξοργίζει την Τζάκι. Για τον ρόλο του Τζέι Τζέι, η Γκλας επέλεξε τον Ντέιβ Φράνκο σε κόντρα ρόλο, καθώς είναι γνωστός για τους κωμικούς του ρόλους.

«Ο Ντέιβ δεν είναι η προφανής επιλογή και μου άρεσε γιατί συχνά τα τέρατα δεν μοιάζουν με τέρατα» λέει ο Γκλας. «Ο χαρακτήρας του εκπροσωπεί όλα αυτά νοσηρά, αντιπαθητικά, τοξικά χαρακτηριστικά, αλλά ο Ντέιβ δεν βγάζει κάτι τέτοιο σε καμία περίπτωση. Ο Ντέιβ είναι ένας γλυκός, γοητευτικός τύπος, και είναι σαν παρεκτροπή μέχρι να δεις για τι είναι ικανός ο Τζέι Τζέι».

Ο Φράνκο βρήκε τον χαρακτήρα μέσα από τα ελαττώματα του, προσδίδοντας μία κωμική αμηχανία στο σκοτάδι του. «Το κωμικό στοιχείο αυτού του χαρακτήρα προκύπτει από το γεγονός ότι πιστεύει ότι είναι πιο κουλ απ΄ό,τι είναι. Πιστεύει ότι είναι πιο έξυπνος απ΄όσο είναι, αλλά ειλικρινά, όλοι ξέρουν ότι είναι τελειωμένος» εξηγεί ο Φράνκο. «Ήθελα να τονίσω την ψεύτικη αυτοπεποίθηση του και να δώσω χώρο σε λίγη ελαφρότητα εν μέσω πραγματικά σκληρών στιγμών».

Ο ηθοποιός απόλαυσε πολύ τη σύγκρουση ανάμεσα στον χαρακτήρα του και στη Λου. Ο Φράνκο εξηγεί, «Η Λου δεν τον συμπαθεί καθόλου και ο Τζέι Τζέι ξέρει ότι προσπαθεί να απομακρύνει τη γυναίκα του από εκείνον. Η κατάσταση μεταξύ τους έχει ξεπεράσει το τοξικό. Αλλά η Κρίστεν είναι πολύ καλόκαρδη στη δουλειά και σε κάνει να νιώθεις πολύ άνετα. Ήταν συναρπαστικό να παίζω σε σκηνές αντιπαράθεσης μαζί της».

Τον ρόλο της Μπεθ υποδύεται η Τζένα Μαλόουν. «Η Τζένα και η Κρίστεν είναι πολύ πειστικές σαν αδελφές» επισημαίνει η Γκλας. «Γνωρίζονται πολύ καιρό κι αυτό τους δίνει μία φυσικότητα. Η Τζένα είναι εκπληκτική ηθοποιός και ήταν πολύ ανοιχτή να δοκιμάσει διαφορετικά πράγμα με τον χαρακτήρα της Μπεθ».

Η Μαλόουν περιγράφει την Μπεθ ως «γυναίκα που έχει επιβιώσει την ενδοοικογενειακή βία και κανείς δεν έχει κάνει για αυτό. Το  1989, ο κόσμος δεν είχε κάποιο σύστημα υποστήριξης για τέτοιου είδους βίας ενάντια στις γυναίκες».