Μπορεί τα τελευταία χρόνια να έχουν δαιμονοποιηθεί οι υδατάνθρακες και όλοι να συμβουλεύουν να κόψουμε το ψωμί για να χάσουμε κιλά, η αλήθεια είναι όμως ότι και οι υδατάνθρακες και το ψωμί είναι σημαντικά στην διατροφή μας. Ειδικότερα όταν είναι ολικής αλέσεως, το ψωμί είναι απαραίτητο στοιχείο της καθημερινής μας διατροφής, για λόγους που θα συζητήσουμε παρακάτω. 

Τι διαφορά έχει το αλεύρι ολικής άλεσης;

Το αλεύρι ολικής έχει δημιουργηθεί από τη διαδικασία της ολικής άλεσης των δημητριακών, δηλαδή άλεση ολόκληρου του καρπού – φλοιός, ενδοσπέρμιο, φύτρο – σε αντίθεση με το λευκό. Έτσι, διατηρούνται στο ακέραιο τα θρεπτικά συστατικά.

Tα οφέλη της ολικής αλέσεως στην διατροφή μας:

Το μη επεξεργασμένο σιτάρι, το αλεύρι και τα άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως, είτε περιέχονται στο ψωμί είτε στα ζυμαρικά είτε οπουδήποτε περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά από το επεξεργασμένο.

Επιπλέον, στο ψωμί ολικής αλέσεως περιέχονται 10% και 15% πρωτεινής, που είναι τόσο πολύτιμη για τον οργανισμό μας. Μεταξύ άλλων, περιέχει και ανθεκτικό άμυλο, ανόργανα άλατα, βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, φυτοχημικά, και συχνά, φυτοοιστρογόνα.

Αυτά τα θρεπτικά συστατικά προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία όπως: της προστασίας από τις καρδιακές παθήσεις, τα εγκεφαλικά επεισόδια, το διαβήτη, τη παχυσαρκία, καθώς και ορισμένες μορφές καρκίνου.

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι υδατάνθρακες από το ψωμί ολικής αλέσης μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, διαβήτη τύπου 2, υψηλής πίεσης του αίματος, καρκίνου του παχέος εντέρου, εγκεφαλικών επεισοδίων και παχυσαρκίας.

Οι ειδικοί προτείνουν ιδανικά την κατανάλωση τριών μερίδων δημητριακών ολικής αλέσεως την ημέρα, αλλά και μόνο μία μερίδα έχει τη δύναμη να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

Τέλος, σε αντίθεση με το ψωμί από επεξεργασμένο αλεύρι, το ολικής δεν έχει ως αποτέλεσμα ακανόνιστες αυξήσεις σακχάρου στο αίμα. Έτσι, μας κρατάει μακριά από ξαφνικές επιθυμίες για γλυκά, ενώ βοηθάει στη σωστή λειτουργία και κινητικότητα του εντέρου, δίχως να μας προκαλεί δυσκοιλιότητα.

ολικής αλέσεως

Ψωμί ολικής αλέσεως και ενώ κάνουμε δίαιτα;

Φυσικά, το ψωμί από μόνο του δεν είναι αυτό που μας παχαίνει, αλλά όλη μας η διατροφή. Εάν τρώμε ισορροπημένα, το ψωμί ολικής αλέσεως μπορεί να μας προσφέρει μόνο καλά, χωρίς να παίρνουμε ούτε γραμμάριο.

Επειδή το ψωμί ολικής αλέσεως είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, αυξάνει το αίσθημα πληρότητας, ώστε να νιώθουμε γρηγορότερα χορτάτοι και να καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες.

Για παράδειγμα, μία φέτα ψωμιού ολικής αλέσεως με ένα αυγό ποσέ αποτελούν το ιδανικό βραδινό.

Bonus: Το ψωμί ολικής αλέσεως είναι βαρυφορτωμένο με βιταμίνες του συμπλέγματος Β και πρωτεΐνες, οι οποίες κρατάνε το δέρμα μας και τα μαλλιά μας νέα και φρέσκα. 

Το ιδανικό ψωμί ολικής αλέσεως 

ολικής αλέσεως

O Καραμολέγκος παρουσιάζει το νέο ψωμί σε φέτες με όχι 1, όχι 2 αλλά 5 δημητριακά ολικής. Ένα νόστιμο, θρεπτικό και υγιεινό ψωμί για κάθε ώρα και γεύμα της ημέρας!

Aνταποκρινόμενοι στις ανάγκες της εποχής, που απαιτούν διατροφικές επιλογές με ποιότητα συστατικών και γεύσης, ο Καραμολέγκος έφτιαξε ένα ψωμί σε φέτες το οποίο χαρίζει στον οργανισμό τη φυσική διατροφική αξία των δημητριακών ολικής άλεσης.

Παράλληλα, η νοστιμιά που χαρίζει το φυσικό προζύμι (παραγωγής του Καραμολέγκου) συνδυάζεται αρμονικά με το νέο προϊόν.

Τα 5 δημητριακά που περιέχονται στο νέο προϊόν είναι: το σιτάρι, η σίκαλη, η βρώμη, το κριθάρι και το καλαμπόκι. Όλα εξαιρετικής ποιότητας, διαλέχθηκαν και αλέστηκαν με φροντίδα με την διαδικασία της ολικής άλεσης, ώστε να διατηρήσουν στο ακέραιο τη θρεπτική τους αξία.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.