Η πρόσφατη έρευνα της Focus Bari, η οποία κάλυψε την περίοδο Ιούνιος – Δεκέμβριος 2023, αποκαλύπτει σημαντικές εξελίξεις στη ψηφιακή συμπεριφορά των Ελλήνων. Τί γίνεται με το TikTok και τη γενιά Z; Το 96% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, με την αύξηση στη χρήση του διαδικτύου να είναι ιδιαίτερα εμφανής στις ηλικίες 65 και άνω, καταγράφοντας αύξηση κατά 18% σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. Ένα εντυπωσιακό ποσοστό, περίπου το 52%, των χρηστών δήλωσε ότι «δεν θα μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα χωρίς το internet», αναδεικνύοντας την αυξανόμενη εξάρτηση από τον ψηφιακό κόσμο.

Το smartphone αποτελεί το κύριο μέσο πρόσβασης στο διαδίκτυο για το 97% των χρηστών, με τον μέσο χρόνο χρήσης να φτάνει τις 2 ώρες ημερησίως. Τα social media προσελκύουν το ενδιαφέρον του κοινού σε μεγάλο βαθμό, με το 88% των χρηστών να δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί, ενώ το TikTok καταγράφει σημαντική αύξηση στην ελληνική αγορά. Οι online αγορές συνεχίζουν να αποτελούν μία δημοφιλή επιλογή, με το 77% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι έκανε αγορές μέσω διαδικτύου, ενώ το μέσο ποσό δαπάνης για online αγορές έφτασε τα 1.000€ τους τελευταίους 6 μήνες, αυξημένο κατά 110€ σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο​​.

Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της Πανελλήνιας Έρευνας Focus on Tech Life που διεξάγεται από την Focus Bari από το 1995, για το TikTok:

  • Όλοι οι Έλληνες (96%) ηλικίας 13-74 χρόνων είναι χρήστες internet, συνδέονται κυρίως από το κινητό τους, και περνούν κατά M.O. 2 ώρες «συνειδητοποιημένο χρόνο» την ημέρα online.
  • Ο κύριος λόγος σύνδεσης για όλες τις δημογραφικές ομάδες είναι τα social media, που στη νεαρή ηλικία φτάνουν να αφιερώνουν κατά μέσο όρο 3 ώρες την ημέρα «συνειδητά» (καθώς ο μη συνειδητοποιημένος χρόνος scrolling on social πιθανά είναι πολύ περισσότερος).
  • Το Facebook είναι ξεκάθαρα το δίκτυο των «μεγαλύτερων 35+», ενώ στους Gen Z κυριαρχεί το Instagram και εξίσου «δυνατά» και το TikΤok, που αναπτύχθηκε ραγδαία μέσα στα τελευταία τρία χρόνια.
  • Επίσης ραγδαία αυξάνονται και οι ηλεκτρονικές αγορές, με την μέση δαπάνη ανά εξάμηνο να έχει φτάσει τα 1.000 ευρώ στο e-commerce, ενώ τελικά πάνω από 1 στους 3 Έλληνες και πάνω από 1 στους 2 της Gen Z δηλώνουν ότι δεν θα μπορούσαν να ζήσουν χωρίς ίντερνετ!

Δείτε τη νέα έκδοση της Focus On Tech Life Tips εδώ

Διάβασε επίσης:

5 βασικά tips για να γίνεις viral στο TikTok!