Η αυξημένη χοληστερόλη είναι μια κατάσταση που αφορά πολλούς ανθρώπους και σχετίζεται άμεσα με τον τρόπο ζωής και διατροφής τους. Υπάρχουν πολλοί μύθοι σχετικά με τις τροφές που δεν πρέπει να καταναλώνονται σε περιπτώσεις αυξημένης χοληστερόλης. Οι 4 πιο διαδεδομένοι μύθοι και η πραγματικότητα πίσω από αυτούς:

Μύθος 1: Αποφυγή των αυγών

Ένας από τους πιο διαδεδομένους μύθους είναι ότι τα αυγά πρέπει να αποφεύγονται λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε χοληστερόλη. Ωστόσο, πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι τα αυγά δεν επηρεάζουν σημαντικά τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα για τους περισσότερους ανθρώπους. Αντιθέτως, τα αυγά είναι μια καλή πηγή πρωτεϊνών και άλλων θρεπτικών ουσιών.

Μύθος 2: Αποκλεισμός όλων των λιπαρών τροφών

Πολλοί πιστεύουν ότι πρέπει να αποφεύγουν όλα τα λιπαρά αν έχουν αυξημένη χοληστερόλη. Αυτό δεν είναι απολύτως ακριβές. Είναι σημαντικό να διαχωρίζουμε τα κορεσμένα και τρανς λιπαρά από τα υγιή λιπαρά. Τα κορεσμένα και τρανς λιπαρά, που βρίσκονται σε επεξεργασμένα τρόφιμα και κόκκινο κρέας, μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη). Ωστόσο, τα υγιή λιπαρά που βρίσκονται σε τρόφιμα όπως τα ψάρια, το αβοκάντο και οι ξηροί καρποί, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των επιπέδων της HDL χοληστερόλης (καλή χοληστερόλη).

Μύθος 3: Αποφυγή των θαλασσινών

Τα θαλασσινά, όπως οι γαρίδες και τα καβούρια, έχουν συχνά κατηγορηθεί για την υψηλή τους περιεκτικότητα σε χοληστερόλη. Ωστόσο, περιέχουν επίσης ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι ευεργετικά για την καρδιά και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής και της συνολικής χοληστερόλης στο αίμα.

Μύθος 4: Αποκλεισμός των γαλακτοκομικών προϊόντων

Πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν τα γαλακτοκομικά προϊόντα επειδή πιστεύουν ότι αυξάνουν τη χοληστερόλη. Ωστόσο, τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν να ενσωματωθούν σε μια υγιεινή διατροφή χωρίς να επηρεάζουν αρνητικά τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Η διατροφή για τη διαχείριση της χοληστερόλης δεν απαιτεί τον αποκλεισμό ολόκληρων κατηγοριών τροφών. Αντίθετα, η έμφαση πρέπει να δοθεί στην επιλογή υγιεινών, μη επεξεργασμένων τροφίμων και την κατανάλωση λιπαρών με μέτρο. Συμβουλευτείτε πάντα έναν διατροφολόγο ή γιατρό για να λάβετε εξατομικευμένες συμβουλές και να διαμορφώσετε μια διατροφή που ανταποκρίνεται στις δικές σας ανάγκες.

Διάβασε επίσης:

Έχεις χοληστερίνη; Μάθε τώρα πως μπορείς να την μειώσεις!

Leave a Reply

Your email address will not be published.