Ενεργοποιώντας τη λειτουργία πτήσης στο κινητό μας είναι μια αυθόρμητη κίνηση κάθε φορά που μπαίνουμε σε αεροπλάνο. Μαζί με την  αποθήκευση των αποσκευών μας, το δέσιμο της ζώνης ασφαλείας και την τοποθέτηση των τραπεζιών στη θέση τους, αποτελεί μέρος της ιεροτελεστίας της πτήσης.

Ποιος είναι ο σκοπός της Λειτουργίας Πτήσης;

Αλλά ποιος είναι ο λόγος για αυτό; Σίγουρα κάτι τόσο μικρό όσο το ταπεινό μας κινητό δεν μπορεί να επηρεάσει πραγματικά ένα τεράστιο αεροπλάνο γεμάτο προηγμένη τεχνολογία! Αρχικά, επρόκειτο για την παρεμβολή σήματος – θεωρήθηκε ότι επειδή τα κινητά τηλέφωνα εκπέμπουν σήματα στην ίδια συχνότητα με τα συστήματα επικοινωνίας και πλοήγησης του αεροπλάνου, θα μπορούσαν να παρεμβάλουν στη ζωτική συσκευή που χρειάζεται για την πτήση.

Η Αναθεώρηση της θεωρίας

Αλλά αυτή η θεωρία σύντομα ανατράπηκε, σύμφωνα με το Live Science, ιδιαίτερα μετά την αίτηση της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας (FAA) το 1992 προς έναν ανεξάρτητο οργανισμό να εξετάσει αν οι επιβάτες πρέπει να διατηρούν τις ηλεκτρονικές συσκευές ενεργοποιημένες κατά την πτήση. Αυτός ο οργανισμός, η Ραδιοτεχνική Επιτροπή Αεροναυτικής (RTCA), δεν βρήκε καμία παρεμβολή – γι’ αυτό μπορούμε να χρησιμοποιούμε ευτυχώς τα laptops και τα κινητά τηλέφωνα κατά την πτήση.

Το πρόβλημα των Κυψελοειδών Δεδομένων

Το πραγματικό ερώτημα είναι τα κυψελοειδή δεδομένα – που απενεργοποιούνται όταν ενεργοποιούμε τη λειτουργία πτήσης. Σύμφωνα με το αμερικανικό μη κερδοσκοπικό μέσο ενημέρωσης, The Conversation, το πρόβλημα βρίσκεται στην παρεμβολή με τις επίγειες κεραίες. Λαμβάνουμε δεδομένα με τη βοήθεια των κοντινών κυψελοειδών πύργων – οπότε αν όλοι σε ένα αεροπλάνο σερφάρουν στο Instagram ή συνομιλούν στο τηλέφωνο ταυτόχρονα, όλες αυτές οι επιπλέον συσκευές θα μπορούσαν να υπερφορτώσουν τον πύργο πάνω από τον οποίο πετούν. Σίγουρα δεν θα ήμασταν ευχαριστημένοι αν υπήρχε συμφόρηση σήματος, μόνο και μόνο επειδή ένα αεροπλάνο περνούσε από πάνω μας.

λειτουργία πτήσης

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας

Επιπλέον, πολλά από τα τηλέφωνά μας χρησιμοποιούν πιο προηγμένη τεχνολογία από ποτέ, ιδιαίτερα καθώς κάνουμε τη μετάβαση στο 5G. Ο Καθηγητής Doug Drury, επικεφαλής της Αεροπορίας στο Πανεπιστήμιο CQUniversity Αυστραλίας, έγραψε στο The Conversation: «Η αεροπορική βιομηχανία επισημαίνει ότι το φάσμα ζώνης του ασύρματου δικτύου 5G είναι αξιοσημείωτα κοντά στο φάσμα ζώνης της αεροπορίας, που μπορεί να προκαλέσει παρεμβολές στα συστήματα πλοήγησης κοντά στα αεροδρόμια που βοηθούν στην προσγείωση των αεροσκαφών.»

Το ερώτημα παραμένει

Οπότε ίσως να έχουμε ξαναγυρίσει στην αρχική θεωρία, και το πρόβλημα να είναι πράγματι η παρεμβολή με το σήμα του αεροπλάνου. Γράφοντας το 2022, ο Καθηγητής Drury είπε ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να απαντηθεί πραγματικά το ερώτημα ποια επίδραση μπορεί να έχει το σήμα του τηλεφώνου μας στα αεροπλάνα – ιδιαίτερα κατά τις κρίσιμες προσγειώσεις.

Οι νέες τεχνολογίες και οι παροχές των πτήσεων

Σήμερα, οι πτήσεις προσφέρουν ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες Wi-Fi, πράγμα που σημαίνει ότι αν είμαστε πρόθυμοι να πληρώσουμε, δεν χρειάζεται να είμαστε αποσυνδεδεμένοι κατά τη διάρκεια της πτήσης. Οι περισσότερες συσκευές, συμπεριλαμβανομένων των iPhone, μας επιτρέπουν να ενεργοποιήσουμε το Wi-Fi και το Bluetooth ακόμα και όταν η λειτουργία πτήσης είναι ενεργοποιημένη.

Η ησυχία και η ασφάλεια

Επιπλέον, δεν ξέρουμε για εσάς, αλλά είμαστε αρκετά χαρούμενοι που η λειτουργία πτήσης εμποδίζει τους συνεπιβάτες μας να κάνουν δυνατές τηλεφωνικές κλήσεις κατά τη διάρκεια της πτήσης. Είμαστε χαρούμενοι να την ενεργοποιήσουμε, επειδή είναι καλύτερο να είμαστε ασφαλείς και με ηρεμία, ησυχία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας.

Διάβασε επίσης:

Ελλάδα: Η συντομότερη πτήση και πόσο διαρκεί!