Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον όρο της αειφορίας, τουλάχιστον σε σχέση με την οικολογία αλλά και γύρω από την κεντρική ιδέα πως τα αγαθά ή οι υπηρεσίες που παράγονται γίνονται με τέτοιο τρόπο που δεν χρησιμοποιούν πόρους οι οποίοι καταστρέφουν το περιβάλλον αφού δεν μπορούν να αντικατασταθούν συνεπώς το προστατεύουν. Από τις πιο γνωστές εταιρείες στον χώρο της μόδας που ασχολείται πλέον με το συγκεκριμένο είναι ο Όμιλος της H&M ο οποίος πριν από λίγες μέρες παρουσίασε την Έκθεση Αειφορίας λέγοντας πως το 57% όλων των υλικών που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των προϊόντων δημιουργούνται από ανακυκλωμένες ίνες ή άλλες ίνες που προέρχονται από αειφόρες πηγές. Η έκθεση επισημαίνει την πρόοδο που σημειώνει η εταιρεία σε ό,τι αφορά το όραμά της να ηγείται της αλλαγής προς μια κυκλική και πιο βιώσιμη βιομηχανία της μόδας, παραμένοντας μια δίκαιη εταιρεία που υποστηρίζει την ισότητα. Έτσι για τη χρονιά που πέρασε τα 10 πιο σημαντικά είναι τα παρακάτω:

Τα 10 σημαντικότερα επιτεύγματα του 2018

  • Ο Όμιλος H&M μείωσε επιπλέον 11% τις εκπομπές CO2 από τις λειτουργίες του.
  • Για να επιτευχθούν ακόμα περισσότερα, τέθηκαν νέοι στόχοι, όπως η περαιτέρω μείωση κατά 40% των απόλυτων εκπομπών GHG από τις λειτουργίες της εταιρείας έως το 2030. Οι νέοι στόχοι, που αποτελούν μέρος του οράματος του Ομίλου να αποκτήσει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα έως το 2040, εγκρίθηκαν από το Science Based Targets Initiative.
  • Μετά την πιλοτική εφαρμογή του, το πρόγραμμα Take Care λανσαρίστηκε σε άλλες τέσσερις αγορές, προσφέροντας στους πελάτες οδηγίες, υπηρεσίες επισκευής και προϊόντα περιποίησης υφασμάτων, έτσι ώστε να παρατείνεται η διάρκεια ζωής των ρούχων τους.
  • Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής για τις συσκευασίες του, ο Όμιλος H&M έθεσε ένα νέο στόχο, βάσει του οποίου, έως το 2030, όλες οι συσκευασίες που χρησιμοποιούνται θα πρέπει να είναι κατασκευασμένες από 100% ανακυκλωμένα υλικά ή υλικά που προέρχονται από βιώσιμες πηγές.
  • Ο Όμιλος H&M ανέπτυξε ένα νέο οδικό χάρτη για το νερό, με την υποστήριξη του WWF. Ο συγκεκριμένος οδικός χάρτης  στοχεύει στη μείωση της χρήσης του νερού κατά 25% στην παραγωγή και της επαναχρησιμοποίησης του 15% των υγρών αποβλήτων στις διαδικασίες παραγωγής έως το 2022.
  • Τον Ιούνιο, η εταιρεία δημιούργησε την Afound, μια μάρκα που φιλοδοξεί να δίνει νέα ζωή στα προϊόντα που δεν πωλούνται.
  • Το 95% της συνολικής ποσότητας βαμβακιού που χρησιμοποιεί ο Όμιλος H&M προέρχεται από ανακυκλωμένο βαμβάκι ή από βιώσιμες πηγές.
  • Το 57% όλων των υλικών που χρησιμοποιεί ο Όμιλος H&M προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά ή από βιώσιμες πηγές.
  • 655 εργοστάσια και 930.000 εργαζόμενοι στη βιομηχανία της υφαντουργίας συμμετείχαν στο ένα ή και στα δύο βασικά προγράμματα του Ομίλου H&M για την ανάπτυξη  διαλόγου στο χώρο εργασίας και για τα συστήματα διαχείρισης μισθών (αριθμός που αντιστοιχεί στο 84% του όγκου προϊόντων που παράγονται).
  • Ο Όμιλος H&M επιτάχυνε τις προσπάθειές του στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο να υπάρχει καλύτερη ισορροπία μεταξύ ζήτησης και παραγωγής, επιτυγχάνοντας έτσι εξοικονόμηση ενέργειας, μείωση μεταφορών και πόρων.

Μάλιστα πριν λίγες ημέρες με ένα μεγάλο πάρτι για όλη την οικογένεια γιόρτασε η Η&Μ το λανσάρισμα των δύο Conscious συλλογών της, το Σάββατο 13 Απριλίου στο flagship κατάστημα της Η&Μ Ερμού 54. Στο πλευρό της Η&Μ βρέθηκε η WWF Ελλάς, με ειδικά εκπαιδευτικά και δημιουργικά εργαστήρια, ο Pepper FM, η δημιουργική ομάδα Tind Silkscreen, με live εκτύπωση μεταξοτυπιών, καθώς και οι πέντε Conscious ambassadors της φετινής καμπάνιας της H&M Ελλάδος: Μαρία Ναυπλιώτου, Έσθερ Μαστρογιάννη, Τζωρτζίνα Λιώση, Μαρίνα Σάττι και Έφη Βράκα.

Καταγραφή