Με μια συντριπτική πλειοψηφία που επισφράγισε τη δέσμευση της ελληνικής Βουλής για την οδική ασφάλεια, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) πέρασε από την Ολομέλεια μετά από μια διεξοδική, διήμερη συζήτηση. Η ψήφιση του νομοσχεδίου βρήκε υποστηρικτές σε ένα ευρύ φάσμα κομμάτων, περιλαμβάνοντας τη Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΡΙΖΑ, τη ΝΙΚΗ και τους Σπαρτιάτες, αναδεικνύοντας μια σπάνια σύγκλιση απόψεων σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα. Αντιθέτως, το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση καταψήφισαν, ενώ η Νέα Αριστερά και η Πλεύση Ελευθερίας επέλεξαν την αποχή.

Η ανακοίνωση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, στο κλείσιμο της συνεδρίασης, έφερε δύο επιπλέον σημαντικά νέα: την πιλοτική εφαρμογή 24ωρης λειτουργίας του μετρό και του τραμ τα Σαββατοκύριακα, ξεκινώντας το Σάββατο 5 Ιουλίου, ένα μέτρο που αναμένεται να αναβαθμίσει σημαντικά την μετακίνηση στην πόλη. Παράλληλα, ο νέος ΚΟΚ, με στόχο την ευκολότερη εφαρμογή του, θα είναι άμεσα διαθέσιμος στον ψηφιακό βοηθό του gov.gr. Αυτή η πρωτοβουλία θα επιτρέψει στους πολίτες να ενημερώνονται άμεσα για όλες τις διατάξεις και να υποβάλλουν ερωτήσεις, καθιστώντας τον ΚΟΚ πιο προσβάσιμο και κατανοητό.

Ο Κυρανάκης παρουσίασε επίσης ανησυχητικά στοιχεία σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα, τονίζοντας ότι το 82% των θανατηφόρων ατυχημάτων αφορούν άνδρες, έναντι μόλις 18% γυναικών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην τεράστια διαφορά στα θανατηφόρα περιστατικά μεταξύ μοτοσικλετιστών που φορούν κράνος και αυτών που δεν φορούν. Τέλος, υπογράμμισε τη δραστική αλλαγή στη νομοθεσία, καθώς πλέον η εγκατάλειψη τραυματία αποτελεί κακούργημα, ενισχύοντας την ποινική ευθύνη και την κοινωνική συνείδηση.

Leave a Reply

Your email address will not be published.