Η περίοδος των διακοπών για τους περισσότερους ανθρώπους είναι μια διασκεδαστική περίοδος του χρόνου γεμάτη με πάρτι, γιορτές και κοινωνικές συγκεντρώσεις με την οικογένεια και τους φίλους. Για πολλούς ανθρώπους, είναι μια περίοδος γεμάτη θλίψη, αυτό-στοχασμό, μοναξιά και άγχος.

Τι προκαλεί την μελαγχολία των διακοπών;

Η λύπη είναι ένα πραγματικά προσωπικό συναίσθημα. Αυτό που κάνει ένα άτομο να αισθάνεται λυπημένος μπορεί να μην επηρεάζει ένα άλλο άτομο. Οι τυπικές πηγές θλίψης των γιορτών περιλαμβάνουν:

  • Στρες
  • Κούραση
  • Μη ρεαλιστικές προσδοκίες
  • Υπερ-εμπορευματοποίηση
  • Οικονομικό άγχος
  • Η αδυναμία να είναι κάποιος με την οικογένεια και τους φίλους του

Η εξισορρόπηση των απαιτήσεων των αγορών, των πάρτι, των οικογενειακών υποχρεώσεων και των επισκεπτών στο σπίτι, μπορεί να συμβάλει σε συναισθήματα κατάθλιψης και αυξημένης έντασης. Τα άτομα που δεν καταλαβαίνουν ότι βρίσκονται σε αυτήν την καταθλιπτική διάθεση, μπορεί να αναπτύξουν αντιδράσεις όπως:

  • Πονοκέφαλοι
  • Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
  • Υπερφαγία
  • Αυπνία

Άλλοι μπορεί να βιώσουν θλίψη μετά τις διακοπές και μετά την Πρωτοχρονιά. Αυτό μπορεί να προκύψει από συσσωρευμένες προσδοκίες και απογοητεύσεις από το προηγούμενο έτος, σε συνδυασμό με άγχος και κούραση.

19 tips για να αντιμετωπίσετε το άγχος των διακοπών και την μελαγχολία που σας προκαλούν:

  1. Έχετε ρεαλιστικές προσδοκίες για την περίοδο των γιορτών.
  2. Θέστε ρεαλιστικούς στόχους για τον εαυτό σας.
  3. Μην αναλαμβάνετε περισσότερες ευθύνες από αυτές που μπορείτε να αντέξετε.
  4. Κάντε μια λίστα και δώστε προτεραιότητα στις σημαντικές δραστηριότητες. Αυτό μπορεί να βοηθήσει να γίνουν πιο διαχειρίσιμες οι εργασίες των διακοπών.
  5. Να είστε ρεαλιστές για το τι μπορείτε και τι δεν μπορείτε να κάνετε.
  6. Μην βάζετε όλη σας την ενέργεια σε μία μόνο μέρα (δηλαδή την ημέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς). Μπορείτε να κάνετε ευχάριστα πράγματα σε όλη την εορταστική περίοδο.
  7. Ζήστε και απολαύστε το παρόν.
  8. Κοιτάξτε το μέλλον με αισιοδοξία.
  9. Μην συγκρίνετε τα φετινά Χριστούγεννα με τις «παλιές καλές μέρες» του παρελθόντος. Σίγουρα μπορείς να βρεις ευχάριστες στιγμές φέτος ή μπορε΄ςι απλά να τις δημιουργήσεις.
  10. Εάν είστε μόνοι, προσπαθήστε να προσφέρετε κάποιο χρόνο εθελοντικά για να βοηθήσετε άλλους.
  11. Βρείτε δραστηριότητες να κάνετε που είναι δωρεάν, όπως να κοιτάτε τις γιορτινές βιτρίνες ή περίπατο σε χριστουγεννιάτικα φεστιβάλ.
  12. Περιορίστε το ποτό σας, καθώς η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ θα αυξήσει μόνο τα συναισθήματα κατάθλιψής σας.
  13. Δοκίμασε κάτι καινούργιο. Γιορτάστε τις γιορτές με έναν νέο τρόπο.
  14. Περάστε χρόνο με υποστηρικτικά άτομα και αυτά που ξέρουν να σας «ανεβάζουν».
  15. Προσεγγίστε και κάντε νέους φίλους.
  16. Βρείτε χρόνο για να επικοινωνήσετε με έναν φίλο ή συγγενή που έχετε χαθεί εδώ και καιρό και γεμίστε κέφι για τις γιορτές.
  17. Βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας!
  18. Προσέξτε τι ξοδεύετε. Στο τέλος των γιορτών αν έχετε «ξεφύγει» οικονομικά, απλά θα προσθέσετε ένα επιπλέον άγχος στην ήδη όχι και τόσο κεφάτη διάθεσή σας!

19. Γενικά κάντε υπομονή…λίγες μέρες είναι και θα περάσουν. Σύντομα θα μπείτε στον ρυθμό της καθημερινότητάς σας που εκεί αισθάνεστε ασφαλείς!

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.