Ο εκπαιδευτικός -συνήθως- παρατηρώντας τη συμπεριφορά του παιδιού σας σάς προτείνει να απευθυνθείτε σε Εργοθεραπευτή, μόνο που πρώτη φορά ακούτε τη συγκεκριμένη ιδιότητα. Άραγε τι είναι η Εργοθεραπεία και τι κάνει ένας Εργοθεραπευτής;

Η Εργοθεραπεία στοχεύει και δίνει λύσεις σε προβλήματα που αφορούν βασικούς άξονες της φυσιολογικής ανάπτυξης ενός παιδιού. Ασχολείται με τη λειτουργικότητα του παιδιού και με την ικανότητά του να αλληλεπιδρά στο καθημερινό περιβάλλον, είτε αυτό είναι σπίτι, είτε είναι σχολείο, είτε στην κοινότητα

Η ομάδα του That’s Life αφουγκράστηκε ένα αίτημα πολλών γονέων και κηδεμόνων και αποφάσισε να επισκεφτεί το Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Ίσιδα» προκειμένου να λύσει βασικές απορίες γύρω από την εργοθεραπεία. Έτσι, ο εργοθεραπευτής του κέντρου, Φρέντυ Σκούρτης, αρχικά ανέλυσε με πρακτικά παραδείγματα την επιστήμη της εργοθεραπείας. Στη συνέχεια, θελήσαμε να μάθουμε σε ποιους απευθύνεται αλλά και πως λειτουργεί ένας εργοθεραπευτής.

Εσωτερικός χώρος στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών "Ίσιδα"

Εσωτερικός χώρος στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Ίσιδα»

Έχοντας λύσει τις πρώτες βασικές απορίες, επικεντρωθήκαμε στα σημάδια που μπορεί να παρατηρήσει ο γονέας/κηδεμόνας στο παιδί που θα τον κάνουν να ζητήσει τη βοήθεια ενός εργοθεραπευτή. Τέλος, ο κ. Σκούρτης μας ενημέρωσε για τη διαδικασία αξιολόγησης που ακολουθεί ένας εργοθεραπευτής αλλά και τον τρόπο που παρεμβαίνει ανάλογα με την περίπτωση.

Aξίζει να σημειωθεί πως στο Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Ίσιδα» πραγματοποιούνται εξατομικευμένα προγράμματα ενώ παράλληλα οργανώνονται ομαδικά παιχνίδια, με ανταγωνιστικά παιχνίδια, με κατασκευαστικά παιχνίδια, με εξερευνητικές δραστηριότητες, αλλά και με κοινωνικές δραστηριότητες.

Χρήσιμοι όροι για την κατανόηση του βίντεο:

ΔΕΠΥ: Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας. Αποτελεί μια από τις συχνότερες νευροβιολογικές διαταραχές της παιδικής ηλικίας

Μέθοδος PECS: Το PECS είναι μία προσαυξητική και εναλλακτική τεχνική όπου τα άτομα με λίγη ή καθόλου λεκτική ικανότητα μαθαίνουν να επικοινωνούν χρησιμοποιώντας κάρτες με εικόνες. Τα παιδιά χρησιμοποιούν εικόνες για να «φωνοποιήσουν» μία επιθυμία, παρατήρηση ή συναίσθημα. Aυτός ο τύπος τεχνικής επικοινωνίας έχει αποδειχθεί αποτελεσματικός στην βελτίωση των ανεξάρτητων δεξιοτήτων επικοινωνίας, οδηγώντας ορισμένες φορές σε οφέλη στην ομιλούμενη γλώσσα.

Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Φρέντυ Σκούρτη, τη Διευθύντρια του Κέντρου «Ίσιδα», κ. Ειρήνη Γιαννόπαπα, και όλη την ομάδα τους για τη φιλοξενία και την ενημέρωση.

Κέντρο Ειδικών Θεραπειών «Ίσιδα»: Ηρ. Πολυτεχνείου  87, Πειραιάς/ τηλ.: +30 210 4535078 – 6978069132/ www.isida.grFacebook Page