Μετά από τις τελευταίες εξελίξεις και την επιβολή του δεύτερου γενικού lockdown, ένα σημαντικό ποσοστό εργαζομένων καλείται να εργαστεί από το σπίτι και να αποκτήσει, για τουλάχιστον 3 εβδομάδες, μια νέα εργασιακή ρουτίνα. Αν κι εσύ ανήκεις στην ομάδα που αναφέραμε, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι η τηλεργασία έχει πολλά θετικά. Δημιουργεί όμως και προκλήσεις, καθώς μπορεί να διαταράξει σε μεγάλο βαθμό την ψυχική σου ισορροπία. Σχετικές έρευνες έχουν δείξει πως τα άτομα που εργάζονται από το σπίτι παρουσιάζουν μεγαλύτερα ποσοστά άγχους. Παράλληλα, τείνουν να συγχέουν τη δουλειά με την προσωπική τους ζωή. Συχνά καταλήγουν να εργάζονται πολύ περισσότερες ώρες από αυτές που θα αφιέρωναν σε ένα γραφείο και έχουν την τάση να απομονώνονται, παραμελώντας φίλους και οικογένεια.

Στην περίοδο όμως που διανύουμε, δεν υπάρχει για τους περισσότερους επιλογή. Γι’ αυτό, αν κι εσύ ξεκίνησες να εργάζεσαι από το σπίτι, δες τα σημεία που πρέπει να προσέξεις, προκειμένου να διατηρήσεις μια κανονικότητα στην καθημερινότητά σου, έστω και στο πλαίσιο της καραντίνας.

1. Ακολούθησε αυστηρά το ωράριο που είχες πριν το lockdown

Την πρώτη εβδομάδα ίσως έχεις την τάση να αναβάλεις μέρος της δουλειά σου για αργότερα, ειδικά στην περίπτωση που εργάζεσαι αυτόνομα, χωρίς να επικοινωνείς συνεχώς με συναδέλφους και προϊσταμένους. Η παραμονή στο σπίτι μπορεί να σε δελεάσει να παραμείνεις στο κρεβάτι μέχρι αργά, τη στιγμή που υπό κανονικές συνθήκες στις 8:00 π.μ θα ήσουν ήδη καθοδόν για τον εργασιακό σου χώρο. Απόφυγε να πέσεις σε αυτή την παγίδα. Θα δεις ότι σύντομα η αναβολή των υποχρεώσεων σου θα σε γεμίσει στρες και θα είναι δύσκολο να βάλεις σε τάξη αυτά που θα έπρεπε να έχεις ήδη διεκπεραιώσει. Ξύπνα νωρίς και δούλευε με ρολόι, χωρίς να σηκώνεσαι κάθε τρεις και λίγο από την καρέκλα.

2. Μην δουλεύεις σε σημεία του σπιτιού που δεν είναι κατάλληλα για εργασία

Το χαλί, ο καναπές και το κρεβάτι δεν είναι φτιαγμένα για εργασία, καθώς σε βάζουν σε μια διαδικασία χαλάρωσης. Σίγουρα δεν είναι αυτό που χρειάζεσαι, προκειμένου να αυξήσεις την παραγωγικότητα και τη δημιουργικότητά σου. Αν ήταν έτσι, δε θα καθόμασταν 8 ώρες στο γραφείο, αλλά στις εταιρείες θα τοποθετούσαν καναπέδες. Δούλευε πάντα σε γραφείο. Σε περίπτωση που δεν έχεις στο σπίτι, διαμόρφωσε ένα χώρο, ώστε να είναι κατάλληλος για τηλεργασία.

3. Μην μένεις όλη την ημέρα με την πιτζάμα

Το «ρόμπα, κάλτσα και παντόφλα» αποτελεί βασικό moto της καραντίνας, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο όμως όσον αφορά την τηλεργασία. Προετοίμασε τον εαυτό σου κατάλληλα. Πιες τον καφέ σου με ηρεμία, ντύσου, χτενίσου, βάλε παπούτσια (αθλητικά όχι γόβα στιλέτο) και πιάσε δουλειά.

4. Κλείσε τα social media

Στην περίπτωση που συνδέονται με το αντικείμενό σου, μπορείς να τα κρατήσεις. Διαφορετικά μην χάνεις πολύτιμο χρόνο γράφοντας στο chat ή χαζεύοντας φωτογραφίες από τους γνωστούς σου που μαγειρεύουν όλη την ώρα εν μέσω κορονοϊού. Τέλειωνε με τις υποχρεώσεις μια ώρα αρχύτερα, για να έχεις ελεύθερο χρόνο αργότερα.

5. Ενημέρωσε τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας ότι δε θέλεις να σε ενοχλήσουν

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις, όπως θα διαπιστώσεις, είναι να κάνεις τους άλλους να συνειδητοποιήσουν ότι δεν παίζεις πασιέντζα αλλά δουλεύεις. Πες στον Γιωργάκη να βρει μόνος του το μαχαίρι του ψωμιού. Στην Αννούλα ότι δεν είναι πυρηνική φυσική να βάλει στο μπολ τα δημητριακά! Δεν υπάρχει τίποτα πιο εκνευριστικό από το να σε διακόπτουν κάθε 5 λεπτά όταν προσπαθείς να συγκεντρωθείς.

6. Προσοχή στο σύνδρομο «καταδίωξης»

Βεβαιώσου ότι χτυπάει ήχος στο κινητό σου, όταν λαμβάνεις email ή δέχεσαι κάποια κλήση που συνδέεται με το εργασιακό σου περιβάλλον. Έτσι δε θα αγχώνεσαι επειδή σε κάλεσε το αφεντικό σου και δεν απάντησες, την ώρα που έπρεπε να εργάζεσαι και δε θα κοιτάς το τηλέφωνο κάθε τρεις και λίγο για να βεβαιωθείς ότι δε σε ψάχνουν.

Leave a Reply

Your email address will not be published.