Το τσάι είναι το δεύτερο πιο ευρέως καταναλωτικό ρόφημα σε όλο τον κόσμο, που έρχεται μόνο μετά το νερό. Το 2020, ο FAO υπολόγισε ότι περίπου 7 δισεκατομμύρια μετρικοί τόνοι τσαγιού παρήχθησαν παγκοσμίως, με την Κίνα, την Ινδία, την Κένυα, τη Σρι Λάνκα και την Ινδονησία μεταξύ των κύριων παραγωγών τσαγιού όσον αφορά τον όγκο παραγωγής. Σύμφωνα με το Statista Consumer Market Outlook, το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς τσαγιού αναμένεται να φτάσει τα 266,7 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025.

Το παρακάτω γράφημα χρησιμοποιεί δεδομένα από το Consumer Insights της Statista για να δείξει το αντίστοιχο μερίδιο των καταναλωτών τσαγιού σε επιλεγμένες χώρες. Η Τουρκία είχε το υψηλότερο ποσοστό κατανάλωσης τσαγιού το 2022, με εννέα στους δέκα ανθρώπους να λένε ότι πίνουν τακτικά το ζεστό ρόφημα. Η Κένυα, σημαντικός παραγωγός και εξαγωγέας τσαγιού, κατέλαβε επίσης υψηλή θέση στις 56 χώρες που αναλύθηκαν, με το 83% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι πίνουν τακτικά τσάι. Εν τω μεταξύ, το Ηνωμένο Βασίλειο, φημισμένο ως έθνος που λατρεύει την tea time, κατατάσσεται ελαφρώς χαμηλότερα με το 59 τοις εκατό των ανθρώπων που το πίνουν. Αν και εξακολουθεί να είναι υψηλό, αυτό είναι περίπου δέκα ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερο από τη γειτονική χώρα κατανάλωσης τσαγιού Ιρλανδία. Σε παγκόσμια σύγκριση, η Ισπανία έφτασε πιο κοντά στον πάτο, με λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο των ανθρώπων να πίνουν τακτικά τσάι.