Μετά από μήνες κλειστών σινεμά (τα θερινά έχουν ήδη ανοίξει από τις 1/6 ενώ οι κλειστές αίθουσες θα επαναλειτουργήσουν από 1/7) σχεδόν έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα και επισκεπτόμαστε ξανά τον κινηματογράφο. Όσο περνούν οι μέρες όλο και περισσότερες νέες κυκλοφορίες έχουμε, αφού «ξεκλειδώνει» η βιομηχανία του κινηματογράφου σε ολόκληρο τον κόσμο. Φυσικά, δεν ξεχνάμε να κρατάμε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Αυτήν την κινηματογραφική εβδομάδα (Πέμπτη 25/6/2020 – Τετάρτη 1/7/2020) έχουμε 5 νέες κυκλοφορίες και 4 επανεμφανίσεις ταινιών στις μεγάλες οθόνες. Ας δούμε ποιες είναι: 

ΝΕΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΕΣ

«Διαρρήκτης υψηλής Τέχνης» («The Burnt Orange Heresy», 2019, Αγγλία/ Ιταλία) του Τζουζέπε Καποτόντι

Ένας φιλόδοξος κριτικός τέχνης και η ερωμένη του, την οποία γνώρισε μόλις την προηγούμενη μέρα, ταξιδεύουν ως την έπαυλη ενός πάμπλουτου συλλέκτη. Εκείνος έχει στο νου του μια δελεαστική πλεκτάνη, η οποία εμπλέκει έναν άφαντο για δεκαετίες θρυλικό ζωγράφο που ζει μυστικά στο ίδιο κτήμα.

Ο πρωταγωνιστής μας δεν έγινε ποτέ καλλιτέχνης γιατί ο καθηγητής του του είχε πει ότι μιλά καλύτερα για τέχνη από το να παράγει τέχνη και είναι άσος στην απάτη και το ψέμα.

Οπότε όταν του δίδεται η ευκαιρία να πάρει συνέντευξη από έναν διάσημο ζωγράφο που έχει εξαφανιστεί από προσώπου γης (ο Ντόναλντ Σάδερλαντ με μια «πινελιά» τρέλας όπως πάντα), η ίδια η συνέντευξη ελάχιστα θα τον απασχολήσει. Αλλού βρίσκονται τα λεφτά και σε αυτό το σημείο εστιάζει η πλοκή της παράξενης αυτής ταινίας μυστηρίου του Τζουζέπε Καποτόντι, η οποία γυρίστηκε σε πανέμορφα σημεία της Ιταλίας (κυρίως στη λίμνη Κόμο) που ταιριάζουν στην όλη ατμόσφαιρα.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

————————————-

«Ρουά ματ» («Fahim», Γαλλία, 2019) του Πιέρ Φρανσουά Μαρτέν Λαβάλ

Στο «Ρουα ματ», είναι η σχέση δασκάλου – μαθητή που σαφώς κινεί τα νήματα της ιστορίας, με τον ογκώδη Ζεράρ Ντεπαρντιέ «καθοδηγητή» του μικρού λαθρομετανάστη Φαχίμ (Ασάντ Αχμέντ) στο Παρίσι. Ο τελευταίος έει έρθει μαζί με τον πατέρα του αναζητώντας καλύτερη τύχη από την πατρίδα τους, το Μπάνγκλα Ντες (το σενάριο είναι βασισμένο σε αληθινή ιστορία).

Η ωριμότητα του παιδιού, η αυτοπεποίθησή του στο σκάκι μα και η πολύτιμη χείρα βοηθείας του μονίμως κακόκεφου πλην κρυφά (και βαθιά) συναισθηματικού δασκάλου, μπορούν να βοηθήσουν τον πρώτο να φτάσει πολύ ψηλά. Όλα αυτά μέσα σε ένα περιποιημένο «πακέτο», προβλέψιμης εξέλιξης, αγαστών μηνυμάτων ανθρωπιάς, συγκινητικών σκηνών και συμπαθητικών ερμηνειών.

Διαβάστε περισσότερα για την συγκινητική ταινία «Ρουά Ματ» εδώ

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας παρακάτω:

ΑΘΗΝΑ: ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΝΕΣΙΣ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΡΙΑΝ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΘΕΣ/ΚΗ:  ΕΛΛΗΝΙΣ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ

————————————-

«Νεντ Κέλι ο ν. 1 καταζητούμενος» («True history of Ned Kelly», Αυστραλία/ Αγγλία/ Γαλλία, 2019) του Τζάστιν Κερζέλ

Μεγαλωμένος στην ερημιά της αποικιακής Αυστραλίας από φτωχή οικογένεια Ιρλανδών που βιώνει τις αδικίες των βρετανικών αρχών, ο Νεντ Κέλι θα μάθει τη σκληρότητα και τη βία από παιδί. Σκληραγωγημένος από τον ληστή Χάρι Πάουερ θα κληθεί να αναλάβει δράση και να ενστερνιστεί την κληρονομιά της γενιάς των Ιρλανδών παρανόμων από την οποία κατάγεται, μετά τη σύλληψη της μητέρας του…Όπως και στο βίαιο, βασισμένο στη δράση ενός κατά συρροή δολοφόνου που συγκλόνισε την Αυστραλία, «Snowtown», ο Τζάστιν Κερζέλ διαβάζει με τη δική του γλώσσα ένα αιματηρό κεφάλαιο της αυστραλιανής ιστορίας ψηλαφώντας τις βίαιες εικόνες που άνδρωσαν και όπλισαν τον καταζητούμενο παράνομο, Νεντ Κέλι.

ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΦΙΛΙΠ –ΧΛΟΗ –ΚΟΡΑΛΙ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΑΛΟΜΑ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ –ΛΑΟΥΡΑ – ΑΛΣΟΣ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΛΕΚΑ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ κ.α.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

————————————-

«Γυναικεία υπόθεση» («Military wives», Αγγλία, 2019) του Πίτερ Κατανέο 

Οι σύζυγοι Βρετανών στρατιωτικών που υπηρετούν στο Αφγανιστάν οργανώνουν δραστηριότητες για να μένουν απασχολημένες. Ανάμεσα σ’ αυτές είναι και η δημιουργία μιας χορωδίας, η οποία, ύστερα από μια σειρά συμπτώσεων, θα πάρει πρόσκληση για συναυλία στο Άλμπερτ Χολ.

ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΦΙΛΙΠ – ΧΛΟΗ – ΚΟΡΑΛΙ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ- ΑΛΟΜΑ – ΑΛΙΚΗ – ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

————————————-

«Πουλιά στον αέρα» («Le dindon», Γαλλία, 2019) του Τζαλίλ Λεσπέρ

Φλερτάροντας επίμονα μια όμορφη γυναίκα, ο Εντουάρ διαπιστώνει ότι πρόκειται για τη Βικτουάρ, πιστή σύζυγο του φίλου του Ρενέ. Όταν, όμως, μπουν στο κάδρο ακόμα ένας θαυμαστής της και μια εξωσυζυγική σχέση του Ρενέ, οι ελπίδες του αναπάντεχα αναπτερώνονται.

ΑΘΗΝΑ: ΨΥΧΙΚΟ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΛΙΛΑ – ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ- ΒΑΡΚΙΖΑ Κ.Α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΑΛΕΞ – ΠΥΛΑΙΑ – ΑΥΡΑ

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

————————————–

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

«Η έκλειψη» («L’ eclisse», 1962, Ιταλία/ Γαλλία) του Μικελάντελο Αντονιόνι

Αλέν Ντελόν, Μόνικα Βιτι, «Η έκλειψη»

Όπως σε όλες τις ταινίες της «τριλογίας της αποξένωσης» του Αντονιόνι, η γυναικεία κυριαρχία είναι και εδώ ευκρινής με την Μόνικα Βίτι δυναμική αλλά και ανήσυχη ανάμεσα στην γαλήνη της διανόησης (Φρανσίσκο Ραμπάλ, ο βαρετός ποιητής) και την τρέλα του χρήματος (Αλέν Ντελόν, ο κυνικός, ωραιοπαθής χρηματιστής). Η γυναίκα δεν μπορεί να αποφασίσει τι θέλει και την κατανοούμε απολύτως βλέποντας ανάμεσα σε τι έχει να επιλέξει. Ακρογωνιαίος λίθος του μοντερνισμού στον κινηματογράφο, η «Εκλειψη» καταργεί την ακολουθία της αιτιώδους συνάφειας (σχέση αιτίου- αποτελέσματος) και τη χωροχρονική συνέχεια της κλασικής αφήγησης, θέτοντας το θεατή  σε κριτική θέση προς τα δρώμενα.

ΑΘΗΝΑ: ΟΑΣΗ –ΖΕΦΥΡΟΣ

————————————–

«Μετά τα μεσάνυχτα» («Dont look now», Αγγλία, 1973) του Νίκολας Ρεγκ

Τραυματισμένο ανεπανόρθωτα από τον πνιγμό του παιδιού του, το ζεύγος Μπάξτερ (Ντόναλντ Σάδερλαντ, Τζούλι Κρίστι), θα βρεθεί στην Βενετία, όπου ο σύζυγος συμμετέχει στην ανοικοδόμηση κτιρίων. Όμως η γυναίκα του, που ζει διαρκώς με την σκέψη του χαμένου παιδιού της, θα πιστέψει ότι με την βοήθεια δύο μέντιουμ, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί του στον άλλο κόσμο. Κάτω από το πολύχρωμο περιτύλιγμα του θρίλερ, μιά ευφιέστατη σε σύλληψη και απόδοση ιδέα (από το διήγημα της Δάφνης Ντε Μοριέ), ένα παζλ υψηλής τέχνης, ο μοχλός του οποίου είναι η αόριστη αλλά καθηλωτική έρευνα των ανεξερεύνητων «λεωφόρων» της ψυχής. Ο αποκρυφισμός, η μεταφυσική και η επικοινωνία με τον κόσμο του θανάτου, δεν παίζουν εδώ το ρόλο «εργαλείων» μιάς ταινίας που θέλει να στηριχθεί στον τρόμο, αλλά είναι το ίδιο το θέμα της.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

———————————–

«Ένα ψάρι που το έλεγαν Γουάντα» («A fish called Wanda»,ΗΠΑ/ Αγγλία, 1988) του Τσαρλς Κράιτον

Η Τζέιμι Λι Κέρτις, ο Τζον Κλιζ, ο Μάικλ Πέιλιν  και ο Κέβιν Κλάιν (Οσκαρ Β’ ρόλου) συνθέτουν το απολαυστικό (και κλασικό πλέον) κουαρτέτο κακοποιών και μη που εμπλέκονται σε μια ληστεία πολύτιμων λίθων.

Μια Αμερικανίδα κλέφτρα διαμαντιών φλερτάρει έναν συντηρητικό Άγγλο δικηγόρο για να της αποκαλύψει πού έχει κρύψει τη λεία της ληστείας ο συλληφθείς συνένοχός της. Κάτι που προκαλεί τη ζήλια του εραστή της, την ίδια ώρα που το έτερο μέλος της συμμορίας, ο φιλόζωος Κεν, προσπαθεί να ξεφορτωθεί μια γριούλα, βασική μάρτυρα στη δίκη.

Απολαυστική «μαύρη» κωμωδία της παράδοσης εκείνων που γυρίζονταν στα στούντιο Ιλινγκ στην δεκαετία του 1950. Από τις καλύτερες κωμωδίες της δεκαετίας του 1980 – ίσως και της ευρύτερης ιστορίας του βρετανικού κινηματογράφου.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

—————————————

«Έγκλημα κάτω από τον ήλιο» («Evil under the sun», Αγγλία, 1982) του Τζον Γκίλερμιν

Η δεύτερη περιπέτεια του Πίτερ Ουστίνοφ στον ρόλο του Βέλγου ντετέκτιβ Ηρακλή Πουαρό των βιβλιων της Αγκαθα Κρίστι, μοιάζει τόσο πολύ με την πρώτη («Έγκλημα στο Νείλο) που σχεδόν δεν μπορείς να τις ξεχωρίσεις. Μυστήριο και καλοί τρόποι στο γνωστό μοντέλο της βρετανικής παράδοσης και με μια στρατιά ηθοποιών για τους οποίους αναρωτιέσαι ποιος μπορεί να είναι ο δολοφόνος; Ανάμεσά τους οι Μάγκι Σμιθ, Τζέιμς Μέισον, Νταϊάνα Ριγκ, Νίκολας Κλέι. Πρωτοπαίχτηκε στην Ελλάδα ως «Δύο εγκλήματα κάτω από τον ήλιο».

ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟ – ΤΡΙΑΝΟΝ – ΕΛΛΗΝΙΣ

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας: