Υπάρχουν στιγμές κατά τη διάρκεια της ημέρας που αισθάνεσαι την ανάγκη να φας οπωσδήποτε κάτι γλυκό; Μήπως η διάθεση αυτή εμφανίζεται συνήθως τις απογευματινές ώρες, λίγο μετά το μεσημεριανό γεύμα; Αν ναι, τότε πιθανώς αυτό οφείλεται στη μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σου, γνωστή και ως «υπογλυκαιμία».

Ο ανθρώπινος οργανισμός, διαθέτει ρυθμιστικούς μηχανισμούς που διατηρούν σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης. Όταν τα επίπεδα αυτά δεν είναι σταθερά, δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα υγείας. Μετά από την κατανάλωση, όμως, ενός γεύματος υψηλού σε υδατάνθρακες, η τιμή της γλυκόζης αυξάνεται απότομα. Αντίστοιχα, μετά από έντονη άσκηση ή πολύωρη νηστεία, οι τιμές μειώνονται αισθητά. Σε ορισμένους ανθρώπους, η μείωση αυτή είναι εντονότερη ή γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή, με αποτέλεσμα να είναι αυξημένη η διάθεση για κατανάλωση ενός γλυκού.

Για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, προτείνεται η κατανάλωση μικρών και τακτικών σνακ μεταξύ των κύριων γευμάτων. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να μείνετε μακριά από το πολυπόθητο γλυκό σας, καθώς στις επιλογές συμπεριλαμβάνονται γλυκές και υγιεινές απολαύσεις. Στη λίστα των κατάλληλων σνακ, όπως τα φρούτα, οι ξηροί καρποί, το ψωμί ολικής άλεσης με τυρί, τα smoothies με γιαούρτι ή γάλα και το κεφίρ, προστίθενται και τα υγιεινά γλυκά, όπως το γιαούρτι με μέλι ή ο χαλβάς από ταχίνι. Η κατανάλωσή τους δυο ώρες μετά το κυρίως γεύμα, σας επιτρέπει να ελέγχετε καλύτερα την ποσότητα που καταναλώνετε, ενώ θα σας βοηθήσει να ρυθμίσετε και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σας!

Ο χαλβάς από ταχίνι, αλλά και το γιαούρτι με μέλι ή μαρμελάδα, είναι καλοί σύμμαχοι στη σωστή ρύθμιση της γλυκαιμίας. Μπορεί μεν να περιέχουν απλούς υδατάνθρακες,  όμως εξαιτίας των λιπαρών και της πρωτεΐνης που επίσης περιέχουν, επιτυγχάνουν έναν αργό και σταδιακό ρυθμό πέψης και απορρόφησης από το πεπτικό σύστημα. Επιπλέον, ο χαλβάς από ταχίνι, διατηρεί τα διατροφικά οφέλη του σουσαμιού και είναι πάροχος ασβεστίου, σιδήρου, μαγνησίου, φυλλικού οξέος και βιταμίνης Β6. Έτσι, λόγω των ιδιαίτερων πλεονεκτημάτων του, συμπεριλαμβάνεται δικαιωματικά στη λίστα των καθημερινών μικρογευμάτων που μπορεί κανείς να προτιμήσει, καθώς κατέχει τον τίτλο του υγιεινού γλυκού. Δώστε όμως προσοχή στην ποσότητα! Η κατανάλωση 40 γραμμαρίων είναι αρκετή για να σας προσφέρει απόλαυση, παρέχοντας παράλληλα κορεσμό και θρεπτική αξία!

Γιάννης Χρύσου, Κλινικός Διαιτολόγος & Διατροφολόγος

Capture

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.