Όταν έχουμε ένα καλό νέο όπως ανακοίνωση γάμου ή γέννησης, ορκωμοσία για πτυχίο, πρόσληψη σε δουλειά κ.α., δεν διστάζουμε να κάνουμε τα αντίστοιχα posts σε Facebook, Twitter, Instagram, γενικά στους social media λογαριασμούς μας. Αντιθέτως, όταν πρόκειται για μια δυσάρεστη είδηση όπως ο θάνατος ή μια απόλυση οι περισσότεροι προτιμούν το τηλεφώνημα ή την κατά πρόσωπο επικοινωνία.

Στα συμπεράσματα αυτά κατέληξε έρευνα του Πανεπιστημίου του Wisconsin, Madison, και πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 300 φοιτητών. Οι ερευνητές παρακολουθούσαν τα posts των συμμετεχόντων προκειμένου να διαπιστώσουν πως διαμορφωνόταν η συμπεριφορά τους ανάλογα με το αίσθημα που βίωναν. Έτσι, οι φοιτητές κρατούσαν τακτικό ημερολόγιο όπου σημείωναν πως μοιράζονταν τα συναισθήματα τους και ποιο μέσο επέλεξαν. Παράλληλα, έπρεπε να καταγράψουν και ποιο συναίσθημα βίωναν τη στιγμή του post, του τηλεφωνήματος ή της πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία, και πως ένιωθαν μετά από αυτό.social-media-2

Οι ερευνητές συμπέραναν πως το 70% των συμμετεχόντων μοιράζονταν θετικό περιεχόμενο στα social media όπως μέσω Twitter γιατί με αυτόν τον τρόπο η πληροφορία εξαπλωνόταν πιο γρήγορα και προκαλούσε άμεσες αντιδράσεις. “Όταν κάτι καλό συμβαίνει, θέλουμε να το πούμε αμέσως” σημείωσε η βοηθός καθηγητή στην τέχνη της επικοινωνίας στο UW-Madison και υπεύθυνη της εν λόγω έρευνας, Catalina Toma.

Όταν επρόκειτο για δυσάρεστα νέα οι συμμετέχοντες προτίμησαν να τηλεφωνήσουν παρά να το μοιραστούν με τους φίλους τους στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης “Έχετε ακούσει συχνά να λένε πως όταν χτυπά το τηλέφωνο, δεν είναι για καλό, και τα αποτελέσματα της έρευνας το επιβεβαιώνουν” δήλωση η Toma. Όσον αφορά την ερμηνεία αυτής της συμπεριφοράς, η καθηγήτρια εκτίμησε πως Όταν μοιραζόμαστε ένα άσχημο νέο τότε γίνεται αυτόματα πιο πραγματικό και έτσι η αρνητική επιρροή αυξάνεται”.

Η εκτίμηση της ερευνήτριας είναι σαφώς ρεαλιστική, καθώς όταν μας συμβαίνει κάτι δυσάρεστο, το πρώτο στάδιο αντίδρασης είναι η άρνηση.

Το σίγουρο είναι πως μία θετική πλευρά των social media είναι αυτή ακριβώς η κοινοποίηση θετικών ειδήσεων και συνεπώς, η διάχυση θετικής ενέργειας. Αυτός είναι ο λόγος εξάλλου που το 50% των ανθρώπων αποφάσισε να δημιουργήσει λογαριασμό στο Facebook σύμφωνα με έρευνα του κέντρου Pew.

Πηγή: International Business Times