Η L’Oréal, ο παγκόσμιος ηγέτης στην ομορφιά, υποστηρίζει με υπερηφάνεια την επερχόμενη εμβληματική αρχαιολογική έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα, “ΚΑΛΛΟΣ. Η Υπέρτατη Ομορφιά”. Η έκθεση, που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, διεξάγεται υπό την επιμέλεια του Διευθυντή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, Καθηγητή Νικολάου Χρ. Σταμπολίδη και του επιμελητή Αρχαιοτήτων του Μουσείου, Δρος Ιωάννη Δ. Φάππα, και θα διαρκέσει από τις 29 Σεπτεμβρίου 2021 έως τις 16 Ιανουαρίου 2022.

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, συνεχίζοντας τη σειρά πρωτοποριακών, αρχαιολογικών εκθέσεων με επίκεντρο τον Άνθρωπο, πραγματοποιεί αυτή τη μεγάλης κλίμακας έκθεση για την ομορφιά στην Αρχαία Ελλάδα και την ιδέα του Κάλλους, παρουσιάζοντας 300 εμβληματικές αρχαιότητες από Μουσεία και Συλλογές της Ελλάδας, της Ιταλίας και του Βατικανού.

Πήλινη ερυθρόμορφη υδρία του Ζωγράφου του Αλκιμάχου, με παράσταση καθημερινής σκηνής καλλωπισμού σε γυναικωνίτη ή σκηνής προετοιμασίας γάμου. Η καθιστή μορφή κρατάει κιβώτιο μέσα στο οποίο περιέχονται κοσμήματα και ύλες καλλωπισμού ενώ η όρθια μορφή κρατά κάτοπτρο μέσα στο οποίο αντικατροπτίζεται το πρόσωπό της. Άγνωστης προέλευσης. Γύρω στο 470 – 460 π.Χ. Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου Δ 99. © ΥΠΠΟΑ/Μουσείο Παύλου και Αλεξάνδρας Κανελλοπούλου. Φωτογραφία: Σωκράτης Μαυρομμάτης.

Αφοσιωμένη στην ομορφιά για πάνω από έναν αιώνα, η L’Oréal πάντα προσπαθεί να εξερευνήσει τη συμβολή διαφορετικών πολιτισμών στην ομορφιά. Η επιθυμία για ομορφιά υπάρχει από την αρχή της ανθρωπότητας. Είναι ένα παγκόσμιο ιδεώδες, που διασχίζει τον χρόνο, τις χώρες και τους πολιτισμούς.

Η έκθεση «ΚΑΛΛΟΣ. Η Υπέρτατη Ομορφιά» είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς η ομορφιά κατείχε κεντρικό ρόλο στην καθημερινή ζωή και τη φιλοσοφική σκέψη της αρχαίας Ελλάδας και το Κάλλος σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής στην ιστορία της. Η έννοια του Κάλλους στην υπέρτατη διάστασή της, δεν είναι απλώς μια λέξη που σημαίνει ομορφιά. Είναι ένα ιδεώδες που αναπτύχθηκε στην αρχαία ελληνική σκέψη και εκφράστηκε μέσα από τα ποιήματα των επικών (8ος αιώνας π.Χ.) και των λυρικών (7ος/6ος αιώνας π.Χ.) ποιητών. Από τον πέμπτο/τέταρτο αιώνα π.Χ. και έπειτα, η έννοια του Κάλλους αποκρυσταλλώθηκε σταδιακά στα κείμενα των φιλοσόφων, οι οποίοι αναφέρθηκαν σε αυτό ως συνδυασμό της φυσικής εμφάνισης και των αρετών της ψυχής. Αυτή η διάσταση της ομορφιάς πέρα ​​από την εμφάνιση, που συμβολίζει την εσωτερική και εξωτερική ομορφιά, είναι ένα όραμα της ομορφιάς που παραμένει αληθινό μέχρι σήμερα.

Πήλινος αττικός μελανόμορφος αμφορέας με την «Κρίση του Πάριδος». Άγνωστης προέλευσης. 530 – 520 π.Χ. Φλωρεντία, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο 3856. © Museo Archeologico Nazionale di Firenze (Direzione regionale musei della Toscana).

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση: www.cycladic.gr